بسیاری از کسانی که برای کاهش کلسترول، دارو دریافت می کنند، به اشتباه تصورشان بر این است که دارو، سطح کلسترول خطرناک را پایین می آورد پس نیازی به رعایت یک رژیم غذایی خاص نیست.

دستورهای غذایی برای مصرف کنندگان داروهای کاهنده کلسترول

سلامت نیوز:بسیاری از کسانی که برای کاهش کلسترول، دارو دریافت می کنند، به اشتباه تصورشان بر این است که دارو، سطح کلسترول خطرناک را پایین می آورد پس نیازی به رعایت یک رژیم غذایی خاص نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،این در حالی است که حتی زمانی که گروه استاتین ها مصرف می شود، یک رژیم غذایی سالم همراه با فعالیت بدنی برای اکثر این افراد سودآور است..


به افرادی که داروهای کاهنده کلسترول را دریافت می کنند، توصیه می شود، توصیه های غذایی زیر را برای کاهش عدد کلسترول خود دنبال کنند:


اتخاذ رژیم غذایی مدیترانه ای: اتخاذ یک رژیم کلی سالم برای افراد دارای کلسترول بالا بسیار مهم است. رژیم غذایی مدیترانه ای در این میان سرشار از میوه ها و سبزیجات، غلات سبوس دار، روغن زیتون، آجیل، لوبیا و ماهی است و نشان داده شده که پیروی از این رژیم به کاهش چربی خون و خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. با توجه به مطالعاتی که در مجله پزشکی نیوانگلند به چاپ رسیده، اتخاذ رژیم غذایی مدیترانه ای خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 30 درصد کاهش می دهد.


انتخاب غذاهای کم کربوهیدرات: اینطور ثابت شده که رژیم غذایی کم کربوهیدرات بیشتر از رژیم غذایی کم چرب، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی، دیابت، تری گلیسیرید و افزایش وزن را بالا می برد. علاوه بر این ثابت شده کسانی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات را دنبال می کنند، دو برابر کسانی که پیرو رژیم غذایی کم چرب هستند، بیشتر وزن از دست می دهند و کالری محدودتری دریافت می کنند، در حالی که میزان کلسترول خوب خون شان نیز بالا می رود.


مصرف چربی های مفید: افرادی که از داروهای کاهنده کلسترول استفاده می کنند، از مصرف همه چربی ها منع نمی شوند. درست است که باید از روغن های ترانس، هیدروژنه، خامه، و ... اجتناب شود اما مصرف چربی های موجود در آجیل، روغن زیتون، آووکادو، ماهی و ... بسیار مفید است و به بهبود کلسترول مفید و تری گلیسیرید پایین تر کمک می کند. با این حال شمارش کالری هنگام مصرف چربی های مفید نیز در این افراد مهم است و مصرف این خوراکی ها باید تحت کنترل باشد.


مصرف شکلات تیره: مصرف این نوع شکلات می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. محققان دانشگاه ایالتی سن دیگو طی یک پژوهش، به گروهی از شرکت کنندگان روزانه 2 اونس شکلات تیروه حاوی 70 درصد کاکائو و به گروه دیگر دو اونس شکلات سفید حاوی صفر درصد کاکائو دادند. بنا بر نتایج، کاهش 20 درصدی کلسترول بد و افزایش 20 درصدی کلسترول خوب در مصرف کنندگان شکلات تیره مشاهده شدد. این علت می تواند به خاطر وجود فلاونوئیدها در شکلات تیره باشد که با حفظ سلامت قلب ارتباط مستقیم دارد.

منبع:readers digest

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha