سلامت نیوز :مدیر كل درمان ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: تدوین سند حمایت‌های اجتماعی از معتادان بهبودیافته در دستور كار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، محمدرضاصابری زفرقندی افزود: ستاد مبارزه با موادمخدر دستور العمل راه‌اندازی مراكز درمان اجباری موضوع ماده 16 قانون جدید مبارزه با موادمخدر را تهیه كرده و این دستورالعمل در آستانه ابلاغ توسط دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر است.

مدیركل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینكه هدف اصلی در تدوین دستورالعمل و پروتكل مراكز درمان اجباری، پررنگ كردن نقش و جایگاه درمان و مراقبت‌های درمانی برای معتادان است، گفت: بر اساس ماده 16 قانون، معتادانی كه به صورت خودمعرف به مراكز درمانی و كاهش آسیب مراجعه نكنند و تجاهر به اعتیاد كنند با حكم قضایی به مراكز اقامت اجباری درمانی معرفی می‌شوند.

صابری زفرقندی بیان كرد: ستاد مبارزه با موادمخدر سعی كرده است الگوی مراكز درمان اجباری، كاملاً درمانی و مبتنی برشواهد علمی باشد و این مراكز كه در كشورمان در حال راه‌اندازی است تقریباً الگوی منحصر به‌فردی در دنیا دارد.

مدیركل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: امیدواریم با همت و مشاركت دانشگاه‌ها و همچنین حضور فعال اعضای هیئت علمی بتوانیم گامی جدید در راستای بهبودی هرچه بیشتر بیماران معتاد برداریم.

وی به مراحل تدوین سند حمایت‌های اجتماعی برای معتادان بهبود یافته در ستاد مبارزه با موادمخدر اشاره كرد و گفت: اجماع كارشناسی از دلایل ضروت تدوین این سند است كه در فاز مطالعاتی قرار دارد.

صابری با اشاره به ویژگی‌های این سند ادامه داد: امكان هماهنگی، یكپارچگی و مشاركت پذیری دستگاه‌ها، تقسیم مناسب وظایف، تسهیل و تنظیم بودجه موردنیاز، ایجاد خطوط راهنما برای پژوهشگران و ایجاد قابلیت ارزیابی بالا را از جمله ویژگی‌های این سند دانست.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر به اهمیت پایش و ارزیابی برنامه‌های حوزه موادمخدر اشاره كرد و گفت: امیدواریم با برنامه‌هایی كه در دستور كار دبیرخانه ستاد است، امكان نظارت مؤثر و ارزیابی‌های علمی برنامه‌ها بیش از پیش فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha