رئیس انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: بهتر است دندان کودکان در سن ۷ سالگی جهت بررسی نیاز به ارتودنسی مورد ارزیابی و معاینه قرار گیرند.

دندان کودکان در چه سنی باید معاینه ارتودنسی شود؟

سلامت نیوز:رئیس انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: بهتر است دندان کودکان در سن ۷ سالگی جهت بررسی نیاز به ارتودنسی مورد ارزیابی و معاینه قرار گیرند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، لادن اسلامیان،رئیس انجمن ارتودنتیست‌های ایران درباره اینکه بهترین زمان برای انجام ارتودنسی چه زمانی است، خاطرنشان کرد: این موضوع برای افراد مختلف با شرایط متفاوت فرق می‌کند؛ به طور مثال ممکن است کودکی گرفتار مکیدن انگشت باشد که در ۳ تا ۴ سالگی باید جهت رفع عادت  اقدام کرد.


رئیس انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: افرادی که دچار رشد زیاد فک پایین هستند و فک بالای آنها دارای رشد کمی بوده باید از ۷ سالگی برای آنها ارتودنسی را به آغاز کرد. همچنین در افرادی که نگران رشد کم فک  پایین آنها هستیم، در حدود ۱۱ تا ۱۲ سالگی باید برای درمان دست به کار شد تا فک پایین به سمت جلو هدایت شود.


وی تاکید کرد: افرادی که دچار مشکل شدید بی نظمی دندانی باشند بهترین زمان برای انجام ارتودنسی آنها ۷ تا ۸ سالگی است؛ همچنین برخی افراد که نیاز به جراحی فک داشته باشند آماده‌سازی ارتودنسی باید از ۱۸ سالگی به  بعد باشد، چون  زود تر از آن نمی‌توانیم فرد را به جراح ارجاع دهیم.
 اسلامیان گفت: به طور کلی بهتر است همه کودکان در سن ۷ سالگی جهت بررسی نیاز به ارتودنسی، مورد ارزیابی قرار گیرند و معاینه شوند که در صورت نیاز، اقدامات به موقع در زمان مورد نظر برای آنها انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha