در مطلب زیر می‌خواهیم ببینیم در بیهوشی حین عمل‌های جراحی دقیقا چه اتفاقی در بدن ما رخ می‌دهد.

در زمان بیهوشی چه بر بدن ما می‌گذرد؟

سلامت نیوز: در مطلب زیر می‌خواهیم ببینیم در بیهوشی حین عمل‌های جراحی دقیقا چه اتفاقی در بدن ما رخ می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، سال پیش در چنین روزی اولین بار از یک ماده شیمیایی برای بیهوش کردن بیماران در بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا استفاده شد و از آن روز به بعد به خاطر فواید بیهوشی و کمکی که به درمان بیماری‌ها کرده‌است، این روز به نام روز جهانی بیهوشی در جهان ثبت شد.

از یک تا ۱۰ را برعکس میشمارید و کم‌کم به خواب میروید، به همین سادگی. مغز دیگر نمیداند در طول این مدت که بیهوش بوده‌‌اید چه اتفاقاتی برای بدن شما رخ داده‌است. داروی بیهوشی مثل یک ماده خواب‌‌آور، قشر مغز و قسمتهایی از ساقه مغز را که با بیهوشی مرتبط هستند آرام می‌‌کند و تنفس هم آرام می‌‌شود. وقتی به هوش میآیید فکر میکنید دقیقا همین چند ثانیه پیش بود که خوابتان برد و هیچ اتفاقی در این مدت نیفتاده‌است.

در زمان بیهوشی نمی‌‌توانید سرفه کنید و با این کار از ورود مواد داخل معده به ریهها جلوگیری کنید برای همین است که پزشکان توصیه می‌‌کنند قبل از عمل جراحی و بیهوشی حتما محتویات معدهتان خالی شود و دیگر هم چیزی نخورید. هرکسی بعد از بیهوشی دردسر‌هایی دارد که خواه ناخواه باید با آنها کنار بیاید البته ممکن است فقط یکی دو روز طول بکشد، اما به هرحال تهوع و سرگیجه از بیشترین مشکلاتی است که برای خیلیها به وجود میآید.

بیهوشی چند حالت در بدن ما ایجاد می‌‌کند؛ اول این‌که برای آن‌که درد را احساس نکنیم نوعی بی‌حسی در بدن به وجود می‌آورد. هوشیاری را از بین می‌برد تا ما به اتفاقاتی که در طول عمل جراحی میافتد آگاه نباشیم، چون قطعا باعث ترس و نگرانی و استرس شدید می‌شود. فراموشی حافظه در زمان عمل کمک میکند نفهمیم چقدر طول کشیده که در اتاق عمل بودهایم و گذشت زمان را احساس نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha