یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 283298

تمرینات منظم هوازی و مقاومتی نه تنها از بروز انواع مختلفی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند بلکه طیف وسیعی از عوارض عمومی ناشی از سرطان را رفع کرده و کیفیت زندگی بیماران مبتلا را ارتقاء می‌دهد.

ورزش منظم، تجویز جدید برای بیماران سرطانی

سلامت نیوز: تمرینات منظم هوازی و مقاومتی نه تنها از بروز انواع مختلفی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند بلکه طیف وسیعی از عوارض عمومی ناشی از سرطان را رفع کرده و کیفیت زندگی بیماران مبتلا را ارتقاء می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، می‌دانیم که ورزش منظم به پیشگیری از انواع بیماری ها از جمله بیماری‌های قلبی و درمان آن‌ها کمک می‌کند اما آگاهی چندانی در مورد فواید فعالیت بدنی برای بیماران سرطانی وجود ندارد.


به گزارش پایگاه اینترنتی «سایک سنترال»،به گفته محققان، ورزش در پیشگیری از سرطان اهمیت زیادی دارد و خطر ایجاد سرطان‌های روده بزرگ، سینه، رحم، کلیه، مثانه، مری و معده را کاهش می‌دهد.


ورزش در طول و پس از درمان سرطان به رفع خستگی، اضطراب، افسردگی و ارتقای کیفیت زندگی و عملکرد فیزیکی کمک کرده و میزان بقای بیماران را پس از تشخیص سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات افزایش می‌دهد.


کاترین شمیتز استاد علوم بهداشت عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا به همراه تیمی از محققان حوزه بهداشت با ابتکار عملی موسوم به Moving Through Cancer به امید آن هستند تا سال ۲۰۲۹ میلادی در مورد فواید ورزش برای بیماران مبتلا به سرطان آگاهی‌افزایی کنند. 


شمیتز و تیم همراهش با انتشار مقاله‌ای توصیه‌های ورزشی جدیدی را برای آن دسته از افراد تجویز کرده‌اند که هنوز با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند یا درمان شده‌اند.


این محققان به طور کلی بر پایه سطح توانایی‌ها و فعالیت‌های بدنی هر بیمار، ۳۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط سه بار در هفته و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تمرینات مقاومتی را به مدت دوبار در هفته، توصیه می‌کنند.


به استناد گفته‌های شمیتز، پیشرفت‌ها در این زمینه به جایی رسیده است که پژوهشگران می‌توانند با توجه به شرایط و قابلیت‌های هر بیمار نسخه‌های فردی از ورزش و تمرینات مورد نیاز برای او تجویز کنند.   


مقاله مذکور در مجله CA: A Cancer Journal for Clinicians منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha