سلامت نیوز :متخصصان استرالیایی در یك آزمایش جدید متوجه شدند كه قارچ‌های آسیایی می‌توانند برای مقابله با سرطان پروستات مفید باشند.

به گزارش ایسنا، این متخصصان در طول آزمایشات اولیه خود به این نتیجه رسیدند قارچ‌های آسیایی كه برای مقاصد پزشكی مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند با موفقیت تومورهای سرطان پروستات را در موشهای مبتلا به این سرطان از بین ببرند.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، این پزشكان موفق شدند از قارچ‌های «Turkey tail» تركیبی بدست بیاورند كه پلی ساخاروپپتید یا PSP نام دارد. آنها دریافتند كه این عصاره قارچی در واقع سلولهای بنیادی سرطان پروستات را مورد هدف قرار می‌دهد و در نتیجه شكل‌گیری سلولهای سرطانی را سركوب می‌كند.

دكتر پاتریك لینگ از كارشناسان و متخصصان انستیتو سلامت زیست پزشكی در دانشگاه كوئینزلند استرالیا در این باره افزود: این نتایج قطعا گامی مهم در جهت مقابله با این سرطان خواهد بود كه سالانه جان 3000 مرد را حداقل در كشور استرالیا می‌گیرد.

دكتر لینگ اضافه كرد: آنچه اكنون در جستجوی آن هستیم این است كه آیا این تركیب می‌تواند در همان مرحله اولیه رشد تومورهای سرطانی در غده پروستات را متوقف سازد. در آزمایشاتی كه پیش از این روی مواد دیگری صورت گرفت متوجه شدیم كه این مواد تا 70 درصد برای جلوگیری از رشد تومور موثر هستند اما درآزمایشات جدید معلوم شد كه PSP می‌تواند 100 درصد در پیشگیری از رشد تومورها موثر باشد.

این آزمایشات با همكاری مشترك دانشگاه كوئینزلند و متخصصان دانشگاه هنگ‌كنگ انجام گرفته و شرح آن در مجله كتابخانه «سانیس وان» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha