در بافت مغزی افراد 100 ساله میزان این پروتئین بیشتر بود، در واقع این پروتئین نسبت به ژن‌ها واکنش نشان می‌دهد و در زمان فکر کردن در مغز فعال می‌شوند.

فکر کردن بیش از اندازه موجب کوتاهی عمر می‌شود

سلامت نیوز:در بافت مغزی افراد 100 ساله میزان این پروتئین بیشتر بود، در واقع این پروتئین نسبت به ژن‌ها واکنش نشان می‌دهد و در زمان فکر کردن در مغز فعال می‌شوند.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا، محققان دانشکده پزشکی هاروارد دریافتند، تفکر زیاد موجب کاهش پروتئینی در مغز شده که به سلامت مغز آسیب می‌رساند.
به گزارش  سی بی اس نیوز، محققان مغز افرادی که در سن 60 و 70 سالگی فوت شدند را با افرادی که بیش از 100 سال عمر کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند و دریافتند، در مغز افرادی که در سنین پایین‌تر فوت شدند، میزان پروتئین REST ( این پروتئین ارتباط نزدیکی‌ با حفظ توانایی‌های شناختی‌ و طول عمر دارد) کمتر بوده است.
این پروتئین به آرام کردن فعالیت‌های مغز کمک می‌کند.
در این مقایسه مشخص شد، در بافت مغزی افراد 100 ساله میزان این پروتئین بیشتر بود، در واقع این پروتئین نسبت به ژن‌ها واکنش نشان می‌دهد و در زمان فکر کردن در مغز فعال می‌شوند.
البته در تحقیقات پیشین نیز مشخص شده REST می تواند به محافظت از مغز در برابر بیماری آلزایمر نیز کمک کند.
پروفسور بروس یانکنر، سرپرست این تحقیق اظهار کرد: نتایج این تحقیق پیامدهای گسترده‌ای در فیزیولوژی و طول عمر افراد خواهد داشت.
در حال حاضر، اندازه گیری میزان REST در یک مغز زنده امکان‌پذیر نیست، به همین دلیل محققان دانشگاه هاروارد از کرم‌ها و موش‌ها برای انجام آزمایش‌های خود استفاده کردند.
نتایج آزمایش بر روی موجودات زنده، با اطلاعات حاصل از تحقیق بر روی مغز افراد فوت شده مطابقت داشت.
مایکل مک کانل، متخصص علوم اعصاب گفت: نکته شگفت‌انگیز این تحقیق برخلاف باور عمومی در مورد مزایای تفکر زیاد بر بهبود فعالیت مغز است.
این تحقیق جدید توصیه به افراد در مورد اینکه فعالیت مغزی موجب سلامت مغز خواهد شد را نقض می‌کند.
نتایج این تحقیق در نشریه Nature منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha