سلامت نیوز :رئیس بیمارستان طالقانی از گسترش فعالیت‌های مركز پیوند مغز استخوان و سلول درمانی در این بیمارستان خبر داد و گفت: 177 پیوند مغز استخوان در بیمارستان طالقانی طی 2 سال انجام شد.

عباس حاج فتحعلی در گفت‌‌وگو با  فارس، اظهار داشت: بخش مركز پیوند مغز استخوان بیمارستان طالقانی برای بیمارانی كه دچار بیماری‌های صعب العلاج خونی و غیرخونی هستند كه فعالیت‌های خود را از 2 سال قبل شروع كرده است.

وی افزود: بخش مركز پیوند مغز استخوان بیمارستان طالقانی در طول 2 سال گذشته با دارا بودن 7 تخت درمانی در این مركز بالغ بر 177پیوند را انجام داده است و نتایج قابل قبولی به دست آورده‌ایم.

رئیس بیمارستان طالقانی در پاسخ به این پرسش كه از این 177 پیوند مغز استخوان در این بیمارستان چه تعداد پس زده شده است، گفت: تنها یك درصد از پیوندهای مغز استخوان در بیمارستان طالقانی پس زده شده است كه یك مورد در بخش و یك مورد در خارج از بخش صورت پذیرفته است كه بر اساس پروتكل‌های جهانی كشورهای آمریكا، استرالیا و كانادا و با توجه به عدم امكانات مناسب این آمار پیوند مغز استخوان و درصد پس زدن‌ها بسیار ایده آل است.

حاج فتحعلی بیان داشت: بیمارستان طالقانی هم اكنون قطب درمانی خون، انكولوژی و غدد در كشور به حساب می‌آید ولی با این وجود با كمبود فضای درمانی مواجه هستیم و این بیمارستان این پتانسیل را دارد كه در صورت تخصیص بودجه مناسب فضای درمانی به خصوص بخش پیوند مغز استخوان را گسترش دهد زیرا در تمام بیمارستان‌های درمان سرطان خون جهان در كنار بخش خون یك بخش پیوند مغز استخوان راه‌اندازی می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه هزینه‌ و وضعیت درمانی پیوندهای مغز استخوان در ایران نسبت به كشورهای دیگر جهان به چه صورت است، تصریح كرد: بیمارستان‌های شریعتی، امام خمینی (ره) و طالقانی در حال حاضر پیوند مغز استخوان را انجام می‌دهند و هزینه‌های درمانی پیوندهای مغز استخوان در ایران در حدود 11 میلیون تومان است.

وی افزود: از این میزان 2 میلیون را بیمار، 4 میلیون را هیئت امنای بیمارستان و 4 میلیون را وزارت بهداشت متقبل می‌شود در حالی كه این هزینه در كشورهای دیگر در حدود 250 تا 500 هزار دلار است ضمن اینكه وضعیت درمانی و عدم پس زدگی پیوندهای مغز استخوان ایران بر اساس آمار مستدل بالاتر از دیگر كشورها قرار دارد.

حاج فتحعلی خاطرنشان كرد: امیدواریم با صحبت‌های كه صورت پذیرفته است بتوانیم فعالیت‌های بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان طالقانی را گسترش دهیم زیرا این وظیفه‌ای است كه بر دوش ما گذاشته شده است كه باید به نحو بهتری انجام شود.

وی گفت: در این راستا بیشترین فعالیت‌های بخش مركز پیوند مغز استخوان بیمارستان طالقانی متمركز بر آزمایشهای پیوند مغز استخوان و سلول درمانی خواهد شد و امیدواریم با همین امكانات موجود در سال جاری بالغ بر 90 پیوند مغز استخوان در بیمارستان طالقانی انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    1 0
    :آیا فا بیسم باپیوند مغز و استخوان برطرف می شود
  • kiarash ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 0
    هزینه ی بخش مغز استخوان چقدر است؟