معاون پرستاری وزارت بهداشت با تکذیب اخباری مبنی بر جذب پرستاران اتباع بیگانه در کشور گفت: اساسا این موضوع صحت ندارد و متاسفانه افرادی که خود را به ظاهر مدافع پرستاری قلمداد می‌کنند با اهداف مشخص چنین اخباری را عنوان می‌کنند و بدتر از آن این است که برخی رسانه‌ها بدون اطلاع از صحت موضوع و پیگیری از مراجع رسمی، آن را منتشر می‌کنند.

معاون وزیر تحت فشار جامعه پرستاری /جذب پرستاران خارجی  تکذیب شد

سلامت نیوز:معاون پرستاری وزارت بهداشت با تکذیب اخباری مبنی بر جذب پرستاران اتباع بیگانه در کشور گفت: اساسا این موضوع صحت ندارد و متاسفانه افرادی که خود را به ظاهر مدافع پرستاری قلمداد می‌کنند با اهداف مشخص چنین اخباری را عنوان می‌کنند و بدتر از آن این است که برخی رسانه‌ها بدون اطلاع از صحت موضوع و پیگیری از مراجع رسمی، آن را منتشر می‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز، امروز دکتر مریم حضرتی در گفت و گویی با وبدا ضمن بیان این مطلب گفته است: به گروه‌های پرستاری و دلسوزان واقعی حرفه پرستاری اطمینان می‌دهم تا زمانی که خدمت گذار جامعه فهیم پرستاری هستم، اجازه نخواهم داد که افرادی منفعت طلب و سودجو از احساسات پاک پرستاران عزیز سوء استفاده کنند و با شایعه‌سازی، بهره‌برداری شخصی از آن کنند.


وی با توصیه به افراد به تقوا در عمل و گفتار گفت: خوشبختانه نهادهای نظارتی به خوبی به وظایف خود عمل می‌کنند و کارنامه فعالیت‌های افراد، همواره روشن بوده است و بدون شک با کسانی که به چنین رفتارهای غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی دامن می‌زنند مطابق قانون برخورد خواهد شد و این افراد چیزی در عملکرد برای ارائه به جامعه پرستاری نداشته و ندارند.

 
به گزارش سلامت نیوز، این در حالی است که طبق گزارش روزنامه اعتماد، اوایل شهریور ماه مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت از تدوین پیش‌نویس اولیه آیین‌نامه جذب پرستاران جویای كار اتباع بیگانه خبر داده بود و رامین عوض پور، مشاور معاون پرستاری وزارت بهداشت در امور دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز در گفت و گویی با همین روزنامه در مورد جزئیات این آیین نامه مصاحبه کرده بود و مشخص نیست اکنون چرا معاون پرستاری گفته های خود و مشاورش را شایعه خوانده و تکذیب می کند ، توپ را به زمین دیگران می اندازد و می گوید«با کسانی که به چنین رفتارهای غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی دامن می‌زنند مطابق قانون برخورد خواهد شد و این افراد چیزی در عملکرد برای ارائه به جامعه پرستاری نداشته و ندارند!»

امروز نیز عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی نظام پرستاری در واکنش به اظهارنظرها مبنی بر تدوین آیین‌نامه‌ای در وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی برای جذب این پرستاران، تدوین این آیین نامه را تکذیب نکرده و در گفت و گویی با خبرگزاری صدا و سیما گفته است: این آیین نامه هنوز تدوین نشده و بر اساس پیش نویس آن در صورتی که در مناطق محروم پرستاری وجود نداشت می‌توان از دانش آموختگان افاغنه به کار گرفت، البته مشخص نیست مورد تصویب قرار گیرد.


حیدر علی عابدی افزود: بر اساس پیش‌نویس آیین‌نامه ، اگر ایرانی‌ها در فراخوان جذب پرستار، مناطق محروم را انتخاب نکردند وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی می‌تواند افاغنه دانش آموخته جویای کار را بکارگیری کند و این تهدیدی برای فعالیت پرستاران داخلی محسوب نمی‌شود.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولویت جذب با افراد بومی است اضافه کرد: هیچ پرستار خارجی حاضر نیست برای پرداخت ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان در روستاهای دورافتاده مناطق محروم کشور کار کند.

این درحالیست که دولت برای کار در این مناطق فراخوانی نزده و معلوم نیست که با تکیه بر چه پژوهشی نماینده مجلس از عدم پذیرفتن پرستاران برای کار در مناطق محروم خبر میدهد.

از سوی دیگر به نظر میرسد معاون پرستاری وزارت بهداشت با فشار جامعه پرستاری این طرح را که قبلا هم گفته بود هنوز روی کاغذ است و مراحل اجرایی آن به انجام نرسیده تکذیب کرد.

 

انتشار اخباری که در اصل خود این معاونت منبع آن بوده شده و پیشتر از احتمال جذب اتباع غیرایرانی در بدنه بهداشت و درمان خبر داده بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha