مهره‌های گردن و بافت‌های نگه دارنده آن چگونه آسیب می‌بینند؟شایع‌ترین علت درد گردن، بیرون‌زدگی دیسك مهره‌هاست. آرتروز گردن، تنگی كانال نخاع گردن و گرفتگی عضلات گردن هم از علل دیگر است.

با درد گردنم چه كنم؟

سلامت نیوز: مهره‌های گردن و بافت‌های نگه دارنده آن چگونه آسیب می‌بینند؟شایع‌ترین علت درد گردن، بیرون‌زدگی دیسك مهره‌هاست. آرتروز گردن، تنگی كانال نخاع گردن و گرفتگی عضلات گردن هم از علل دیگر است.

 علت درد گردن صبحگاهی چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اگر درد گردن با استراحت بدتر شود یا این‌كه بعد از بیدار شدن از خواب احساس درد شود به تصویربرداری نیاز است. اگر كسی همزمان با درد گردن دچار تب، لرز، كاهش وزن بدون علت و سابقه مصرف داروی خاص مثل كورتون دارد نیز باید تصویربرداری انجام بدهد.

 آیا رختخواب و بالش روی درد گردن موثر است؟

بالش نمی‌تواند علت اصلی درد باشد، اما می‌تواند موثر باشد. بالش طبی بد نیست .اما نكته این است كه اگر فرد عادت دارد به پشت بخوابد راستای گردن موقع خواب، طوری باشد كه مثل حالت نشسته این راستا كامل حفظ شود. بالش نه آن‌قدر كوتاه باشد كه گردن به عقب برود نه آن‌قدر بلند باشد كه گردن بالا برود.اگر به پهلو هم می‌خوابد همین‌طور باشد، فاصله بین گردن و شانه را پر كند نه خیلی كوتاه نه خیلی بلند باشد. 

چرا برخی افراد وقتی چیزی می‌نویسند یا می‌خوانند در دست وصورت شان احساس گزگز می‌كنند؟

كسانی كه زیاد مطالعه می‌كنند،سر را نباید به مدت طولانی پایین نگه دارند و از وسیله‌ای به نام كتاب یار یا كتاب نگه‌دار استفاده كنند. این وسیله قابل تنظیم است و كتاب را به‌طور مستقیم و عمود نگه می‌دارد.

موقع نوشتن هم نباید سر را پایین نگه داشت. گزگز كردن دست‌ها نشانه وارد آمدن فشار بر عصب است، پس باید به پزشك مراجعه كنند.

 رانندگی به گردن آسیب می‌زند؟

رانندگی طولانی برای گردن ودست می‌تواند آسیب رسان باشد .كسانی كه شغل‌شان رانندگی است و علائم آسیب و فشار به عضلات گردن را دارند باید به درمان‌شان توجه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha