دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 283373

یک مطالعه جدید نشان داده است که بافت چربی می تواند در مجاری هوایی افراد چاق جمع شود، که احتمالاً منجر به آسم و سایر مشکلات تنفسی می شود. در ایالات متحده و همچنین در سراسر جهان، چاقی به یک موضوع مهم بهداشتی تبدیل شده است. براساس داده های ارجاع شده توسط انستیتوی ملی دیابت و گوارش و بیماری های کلیوی، فقط در ایالات متحده آمریکا بیش از یک در سه بزرگسال چاق هستند.

چاقی احتمال بروز آسم را تشدید می کند

سلامت نیوز: یک مطالعه جدید نشان داده است که بافت چربی می تواند در مجاری هوایی افراد چاق جمع شود، که احتمالاً منجر به آسم و سایر مشکلات تنفسی می شود. در ایالات متحده و همچنین در سراسر جهان، چاقی به یک موضوع مهم بهداشتی تبدیل شده است. براساس داده های ارجاع شده توسط انستیتوی ملی دیابت و گوارش و بیماری های کلیوی، فقط در ایالات متحده آمریکا بیش از یک در سه بزرگسال چاق هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، ارتباط بین چاقی و آسم یکی از موارد مرموزی است که چگونگی بروز مشکلات تنفسی در آن نامشخص است.

مطالعه ای جدید نشان می دهد که بافت چربی می تواند در دیواره های هوایی جمع شود و مشکل ساز شود، زیرا ممکن است به پیشرفت شرایط تنفسی مانند آسم کمک کند.

تیم تحقیقاتی در این تحقیق دریافتند که بافت چربی در دیواره های هوایی ایجاد می شود. آنها همچنین دریافتند که هر چه BMI یک فرد بالاتر باشد، چربی بیشتری در مجاری هوایی تجمع می یابد.

علاوه بر این، ایجاد چربی ممکن است بر ساختار طبیعی راه های هوایی، مسدود شدن آنها و ایجاد التهاب در ریه ها تأثیر می گذارد، که به نوبه خود، ممکن است به آسم و سایر مشکلات تنفسی کمک کند.

در مطالعات گذشته ثابت شده است که اضافه وزن یا چاقی با آسم یا داشتن علائم وخیم آسم مرتبط بوده است. این پیوند با فشار مستقیم وزن بیش از حد بر ریه ها یا افزایش عمومی التهاب ناشی از وزن اضافی قابل توضیح است. این مطالعه نشان می دهد که مکانیسم دیگری نیز در حال بازی است.

تجمع چربی اضافی در دیواره های هوایی باعث افزایش التهاب در ریه ها می شود که باعث ضخیم شدن راه های هوایی شده که جریان هوا را در داخل و خارج از ریه ها محدود می کند، و این حداقل می تواند تا حدودی افزایش علائم آسم را توضیح دهد.

البته برای درک بهتر ارتباط بین چاقی و شرایط تنفس، تحقیقات بیشتری لازم است. و بهتر است که افراد مبتلا به آسم یا شرایط مشابه مراقب وزن خود باشند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha