سلامت نیوز : كمر درد، یكی از شایع ترین علل مراجعه به مراكز درمانی است كه به دلایل گوناگونی ایجاد می شود.
 بعضی از كمر دردها، به علت ضربه ها، حركت های نامناسب، ضعف عضلات كمر، یا فشار بیش از حد به ستون فقرات ایجاد می شود این دسته از كمر دردها شیوع بیشتری دارند و قابل پیشگیری هستند.
بر اساس این گزارش كمیته آموزش به بیمار بیمارستان سینا اعلام كرد: گاهی علت های غیر حركتی مثل بیماری ها موجب كمر درد می شوند كه در این صورت، برای درمان كمر درد، باید ابتدا بیماری درمان شود و شایع ترین بیماری هایی كه باعث كمر درد می شوند، شامل بیماریهای التهابی، بیماریهای عفونی، سرطان ها، مسمومیت با فلزات سنگین مثل رادیوم و بعضی از بیماریهای داخلی است.
این گزارش حاكی است بعضی از شغل ها كه نیاز به نشستن طولانی مدت دارند، بد نشستن، بد ایستادن، قوزكردن و استفاده زیاد از عضلات كمرمثلا هنگام بلند كردن اجسام سنگین، از علل ایجاد كمر درد محسوب می شود.
این گزارش می افزاید از ایستادن طولانی مدت اجتناب كنید و اگر مجبور به ایستادن هستید، مكرر وزن خود را روی پاها جابه جا كنید و ازكفش با پاشنه نسبتاكوتاه استفاده كنید.
گفتنی است اگر مجبورید به مدت طولانی بایستید، یكی از پاها را روی پله یا چهار پایه به بلندی 20 سانتی متر قرار دهید و هر 10 دقیقه جای پای خود را عوض كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha