سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 283387

اخبار هر روزه درباره احاطه میکروپلاستیک‌ها بر زندگی مان همیشه ناراحت کننده است. خبرهایی مانند میکروپلاستیک ها از طریق هوا جا به جا می شود، نمک می خوریم یا پلاستیک؟ مصرف سالانه ده ها هزار ذره پلاستیکی به همراه غذا و.... نگرانی مان را بیشتر می کند.

میلیاردها میکروپلاست در چای کیسه ای

سلامت نیوز:اخبار هر روزه درباره احاطه میکروپلاستیک‌ها بر زندگی مان همیشه ناراحت کننده است. خبرهایی مانند میکروپلاستیک ها از طریق هوا جا به جا می شود، نمک می خوریم یا پلاستیک؟ مصرف سالانه ده ها هزار ذره پلاستیکی به همراه غذا و.... نگرانی مان را بیشتر می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، این بار نتایج تحقیقات  انجمن علمی(AAAS)  نشان می‌دهد در یک فنجان چای کیسه ای میلیاردها میکروپلاستیک وجود دارد. پژوهشگران کیسه پلاستیکی چای را در آب داغ انداختند و دریافتند که تعداد ذرات رها شده در یک فنجان بیشتر از دیگر مواد غذایی و نوشیدنی‌هاست.

پژوهشگران هنوز نمی‌دانند آیا این ذرات معلق برای کسانی که آن را می‌نوشند ضرری دارد یا نه؟ بعضی معتقدند که هنوز تحقیقات جامعی درباره تاثیر منفی این ریز ذرات انجام نشده است اما پراکندگی زیاد و سادگی نفوذ این ذرات در بدن تجمع حجم زیادی از مواد شیمیایی را به همراه دارد که برای سیستم هضم و جذب بدن ناشناخته و آسیب رسان است.

از جمله دو ماده تشکیل دهنده میکرو پلاستیک ها می توان به فتالات ها و بیسفنول اشاره کرد.فتالات‌ها نوعی مواد شیمیایی برای انعطاف پذیری پلاستیک‌هاست  که رشد سلول های سرطانی در سرطان سینه را افزایش می‌دهد.برخی شواهد نشان داده‌است که بیسفنول ( BPA) هم  می‌تواند در هورمون های تولید مثل به خصوص در زنان اختلال ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha