سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 283393

اگر می خواهید زنجبیل را برای مدت بیشتری نگهداری کنید، این نکات را رعایت کنید:1ـ انتخاب بهترین زنجبیل: برای این‌كه بتوانید زنجبیل را برای مدت زمان بیشتری نگهداری كنید، در درجه اول باید زنجبیلی را خریداری كنید كه دارای پوستی صاف بوده، آبدار، ترد و سنگین باشد و بو و رایحه آن قابل درك باشد.

زنجبیل همیشه تازه!

سلامت نیوز:اگر می خواهید زنجبیل را برای مدت بیشتری نگهداری کنید، این نکات را رعایت کنید:

1ـ انتخاب بهترین زنجبیل: برای این‌كه بتوانید زنجبیل را برای مدت زمان بیشتری نگهداری كنید، در درجه اول باید زنجبیلی را خریداری كنید كه دارای پوستی صاف بوده، آبدار، ترد و سنگین باشد و بو و رایحه آن قابل درك باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،از خرید زنجبیل‌های چروكیده، سبك، كپك‌زده و نرم پرهیز كنید.

2 ـ نگهداری در یخچال: ساده‌ترین راه برای نگهداری زنجبیل تازه و پوست‌گیری نشده، نگهداری آن در یخچال درون پلاستیك‌های زیپك است.روش دیگری كه می‌توان برای نگهداری زنجبیل در یخچال انتخاب كرد، پیچیدن در دستمال كاغذی و قرار دادن در كیسه‌های كاغذی است كه زنجبیل نسبت به روش قبلی ماندگاری كوتاه‌تری دارد.

اگر قصد دارید زنجبیل را ظرف مدت یك هفته مصرف كنید، می‌توانید تنها آن را در كیسه كاغذی قرار دهید. در هر سه روش زنجبیل را در طبقه مخصوص به سبزیجات قرار دهید. اگر زنجبیل را پوست كنده‌اید و می‌خواهید بقیه آن را در یخچال نگه دارید، می‌توانید آن را در یك ظرف شیشه‌ای حاوی آب با چند قطره آب لیمو یا سركه نگهداری كنید.این روش ممكن است طعم زنجبیل را تغییر دهد.

3ـ نگهداری در فریزر: قطعات زنجبیل تازه و دارای پوست را ابتدا به طور كامل با سلفون بپوشانید و سپس در یك زیپك قرار دهید و آن را در فریزر بگذارید. بهتر است قبل از قرار دادن در فریزر آن را به اندازه‌هایی كه مصرف می‌كنید با سلفون بپوشانید.

با این روش می‌توانید تاچند ماه زنجبیل را با كیفیت بالایی نگهداری كنید. همچنین می‌توانید زنجبیل تازه و پوست‌گیری شده را رنده كرد و سپس به صورت قطعه‌های كوچك و نازك روی یك ظرف آلومینیومی بخش كنید و اجازه دهید در فریزر كاملا منجمد شود.

پس از انجماد آنها را از سینی به داخل یك ظرف شیشه‌ای منتقل كنید كه در آن به‌خوبی بسته می‌شود. با این روش زنجبیل تا شش ماه قابل نگهداری است.

نكات زیر را به خاطر بسپارید: در صورت مشاهده نقاط كپك‌زده زنجبیل را دور بیندازید. گاهی اوقات ممكن است ظاهر آن كاملا خوب و تازه باشد، اما پس از برش بوی نامطلوبی از آن متصاعد شود كه باید دور ریخته شود.  زنجبیلی كه بافت ترد خرد را از دست داده و حالت نرم و خمیری دارد، برای نگهداری مناسب نیست.  به طور خلاصه زنجبیل حداكثر یك هفته در دمای اتاق، یك ماه در یخچال و پنج تا شش ماه در فریزر قابل نگهداری خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha