سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 283394

رئیس انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: بهتر است كودكان در هفت سالگی به‌منظور بررسی نیاز به ارتودنسی، مورد ارزیابی و معاینه قرار گیرند.دكتر لادن اسلامیان گفت: البته برای كودكی كه گرفتار مكیدن انگشت باشد در سه تا چهار سالگی باید جهت رفع عادت اقدام كرد.

بهترین زمان برای اولین معاینه ارتودنسی

سلامت نیوز:رئیس انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: بهتر است كودكان در هفت سالگی به‌منظور بررسی نیاز به ارتودنسی، مورد ارزیابی و معاینه قرار گیرند.دكتر لادن اسلامیان گفت: البته برای كودكی كه گرفتار مكیدن انگشت باشد در سه تا چهار سالگی باید جهت رفع عادت اقدام كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،وی تاكید كرد: افرادی كه دچار رشد زیاد فك پایین هستند و فك بالای آنها رشد كمی داشته باید از هفت سالگی برای آنها ارتودنسی را آغاز كرد. همچنین در افرادی كه  نگران رشد کم‌فك پایین هستیم در سن ۱۱ تا ۱۲ سالگی باید برای درمان اقدام کرد تا فك پایین به سمت جلو هدایت شود.

وی افزود: در افرادی كه دچار مشكل شدید بی نظمی دندانی هستند، بهترین زمان برای انجام ارتودنسی هفت تا هشت سالگی است. همچنین در افرادی كه به جراحی فك نیاز داشته باشند باید از ۱۸ سالگی به بعد برای ارتودنسی اقدام شود و زود تر از آن نمی‌توانیم فرد را به جراح ارجاع دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha