چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 28340

یك متخصص تغذیه گفت: نگهداری نان در كیسه‌های پلاستیكی موجب سرطانی‌شدن نان می‌شود زیرا كیسه‌های نایلونی بر اثر حرارت با تغییر ph مواد سرطان‌زا را به نان انتقال می‌دهند.

سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه گفت: نگهداری نان در كیسه‌های پلاستیكی موجب سرطانی‌شدن نان می‌شود زیرا كیسه‌های نایلونی بر اثر حرارت با تغییر ph مواد سرطان‌زا را به نان انتقال می‌دهند.

سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: نگهداری نان در كیسه‌ها و ظروف پلاستیكی موجب سرطانی شدن نان می‌شود.

وی گفت: افرادی كه نان را در كیسه‌های پلاستیك نگهداری می‌كنند، نان سرطانی زا مصرف می‌كنند به دلیل اینكه كیسه‌های نایلونی بر اثر حرارت با تغییر ph مواد سرطان‌زا را به نان انتقال می‌دهند.

این متخصص تغذیه افزود: نان باید در فریزر نگهداری شود البته بسیاری از مردم نحوه نگهداری موادغذایی را در فریز نمی‌دانند؛ نان باید در طبقات پایین فریزر نگهداری شود به دلیل اینكه طبقات بالاتر برای نگهداری مواد با ارزش مانند گوشت، ماهی و سبزی از اهمیت زیادی برخوردار است.

مظهری اضافه كرد: بهترین ظروف برای نگهداری نان، ظروف شیشه‌ای است؛ نگهداری نان در ظروف شیشه‌ای بی خطر و بهداشتی است كه مانند ظروف پلاستیكی نان را سرطانی نمی‌كند.

وی بیان داشت: ارزش بیولوژیكی و غذایی نان بیات با نان تازه تفاوتی ندارد البته كسانی كه مشكل هضم غذا دارند، بهتر است از نان تازه استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha