سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 283406

حمام کردن زنان در دوران بارداری باید اندکی متفاوت با دوران های دیگر باشد. با رعایت مواردی مانند داغ نبودن آب و کوتاه تر کردن زمان ماندن شما در حمام، اصلاً خطری برای مادر و جنین وجود ندارد.

باید و نبایدهای حمام کردن در دوران بارداری

سلامت نیوز: حمام کردن زنان در دوران بارداری باید اندکی متفاوت با دوران های دیگر باشد. با رعایت مواردی مانند داغ نبودن آب و کوتاه تر کردن زمان ماندن شما در حمام، اصلاً خطری برای مادر و جنین وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بیتوته، در این مطلب با نکته هایی موقع حمام کردن در زمان بارداری اشنا خواهید شد.

حمام کردن برای زن باردار و جنینش موثر است ولی به شرط این که تعادل را رعایت کند. حمام برای روحیه زنان باردار بسیار مؤثر است ولی زنان باردار به این نکته توجه کنند که نباید به حمام عادت کنند.

 
اصول حمام کردن در دوران بارداری

- درجه آب در گرمی و سردی باید معتدل باشد و حمام کردن با آب بسیار گرم میتواند در روند بارداری اختلال ایجاد کند. درصورتی که کسی دائم با آب گرم حمام کند, احتمال سقط افزایش پیدا می کند.
 

- درجه حرارت آبی که برای حمام گرفتن استفاده می شود بسیار مهم است و بهتر است از آبی که درجه حرارت آن بین 29 تا 32 درجه سانتیگراد است استفاده شود. برای این که آب زیاد گرم باعث خستگی میشود و باید از آب داغ اجتناب کرد.

 - از مواد شوینده ای استفاده کنید که به آن ها حساسیت ندارید.
 

- مدت زیادی در حمام نمانید.
 

- سعی کنید زمانیکه از وان آب گرم استفاده می کنید بیش از 10 دقیقه در آن نمانید.

 
- درصورتی که شروع به حس ناراحتی یا بیماری کردید، یا متوجه شدید که عرق کردن شما متوقف شده است، سریعاً از آب خارج شوید.
 

- به خاطر جلوگیری از ابتلا به عفونت های واژنی در ماه های پایان از نشستن در درون تشت و یا وان جلوگیری نمایید.

 
- مواظب کف لغزنده حمام باشید. این مراقبت به خصوص در ماه پایان بارداری، به دلیل سنگین شدن و احتمال اسیب به کیسه آب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 
بعد از بیرون آمدن زنان باردار از حمام

ــ بهتر است که زنان باردار پس از حمام آب سرد نخورند و در معرض هوای سرد قرار نگیرند به دلیل آن که مصرف آب سرد رحم را ضعیف نموده و امکان دارد مشکلاتی را بروز دهد.

 
ــ زنان امروز مثل زنان قبل قوی بنیه نیستند، به همین علت باید در دوران بارداری خیلی مواظب خویش باشند به دلیل آن که عدم رعایت تدابیر بارداری میتواند مشکل آفرین باشد.

 
زمان مناسب برای حمام كردن زنان باردار چه قدر است؟

به عنوان یک زن باردار یادتان باشد كه زمان استفاده از حمام آب گرم و چک کردن دمای آب حمام در طی دوران بارداری بسیار مهم است. برای این منظور زنان حامله نباید بیش از 10- 15 دقیقه در حمام بمانند. در واقع ، این محدودیت زمانی اجازه نمی دهد تا بدن مادر بیش از حد گرم شده و با افزایش دمای درونی، باعث افزایش میزان استرس در جنین درون رحم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha