یک فوق تخصص تغذیه درباره خواص میوه زردآلو اظهار داشت: زردآلو یکی از منابع مهم غذایی جهت تامین نیاز مواد معدنی و ویتامینهاست. همچنین این میوه به دلیل وجود مقادیر متنابهی از فیبر در تنظیم گوارش مواد غذایی نقش دارد.

سلامت نیوز :یک فوق تخصص تغذیه درباره خواص میوه زردآلو اظهار داشت: زردآلو یکی از منابع مهم غذایی جهت تامین نیاز مواد معدنی و ویتامینهاست. همچنین این میوه به دلیل وجود مقادیر متنابهی از فیبر در تنظیم گوارش مواد غذایی نقش دارد.

دکتر کیومرث دانشور در گفت وگو با ایسنا ، تصریح کرد: زردآلو منبع غنی از بتاكاروتن یا همان پیش ساز ویتامین A است و مواد غذایی حاوی بتاكاروتن که نوعی آنتی اکسیدان است باعث كاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی، سكته، آب مروارید و بعضی سرطان‌ها و نیز پیشگیری از تخریب سلول‌ها توسط رادیکال‌های آزاد می‌شود.

وی افزود: زردآلو حاوی فیبرهای محلول در آب است و از بروز یبوست و بیماری‌های روده‌ای جلوگیری می‌کند. همچنین این میوه به علت دارا بودن ویتامین‌های گروه B برای درمان بیماری‌های عصبی و روحی، بی‌خوابی، خستگی شدید و فراموشی مفید است.

وی گفت: ویتامین C موجود در این میوه برای تقویت بدن و جلوگیری از خونریزی لثه موثر است و آهن آن نیز در خون سازی تاثیر شگرفی دارد.

دکتر دانشور در خاتمه تذکر داد: از زیاده روی در مصرف زردآلو خودداری کنید، زیرا مصرف زیاد آن در هضم مواد غذایی ایجاد اختلال کرده و دچار اسهال می شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha