کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده پرداخت.

تداوم بارش باران تا پایان هفته برای تهران/پیش بینی خیزش گرد و خاک برای زابل

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: طی ۵ روز آینده ادامه بارش‌ها در شمال غرب، غرب، برخی مناطق مرکز، جنوب غرب کشور و همین طور دامنه‌های دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی داریم.

وی ادامه داد: استان‌های واقع شده در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش باران را خواهند داشت که گاهی این بارش‌ها با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد شد.

رفیعی با بیان اینکه برای سواحل دریای خزر تداوم بارش پیش بینی می‌شود، افزود: بارش‌ها در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شمال غرب و زاگرس به شکل برف رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز و فردا بیشترین بارش‌ها در استان‌های کردستان، زنجان، البرز، قزوین، مرکزی غرب و جنوب غرب اصفهان جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی و همچنین گیلان و مازندران رخ خواهد داد.

رفیعی با بیان اینکه از شنبه بر میزان و گستره بارش‌ها افزوده می‌شود، تصریح کرد: در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل در شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و خیزش گردو خاک و کاهش دید افقی در این منطقه دور از ذهن نیست.

وی امروز و روز‌های پنج شنبه و جمعه در جنوب کشور رگبار باران پیش بینی می‌شود، گفت: وقوع گرد و خاک در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر دور از انتظار نیست.

رفیعی با اشاره به تداوم بارش‌ها در تهران، افزود: تهران در برخی ساعات رگبار و رعد و برق خواهد داشت و کمینه دمای تهران برای فردا ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای ۲ درجه خنک‌ترین و بندرعباس با دمای ۳۷ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha