دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران، نسبت به کاهش شدید سطح سلامت کودکان چاق در بزرگسالی هشدار داد.

کاهش شدید سطح سلامت کودکان چاق در بزرگسالی

سلامت نیوز:دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران، نسبت به کاهش شدید سطح سلامت کودکان چاق در بزرگسالی هشدار داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محمد هاشمی، گفت: همایش‌های علمی و محلی برای به‌روزرسانی اطلاعات و دانش فعالان آن حوزه برگزار می‌شود. حوزه پیشگیری و درمان چاقی یک حوزه چند تخصصی است به این مفهوم که تخصص‌های مختلف باید باهم همکاری داشته باشند تا بتوانند در سطح جامعه پیشگیری و درمان چاقی را به‌طور مؤثر پیش ببرند.


وی با بیان اینکه در این کنگره سعی کردیم از تمام تخصص‌ها استفاده کنیم، افزود: این تخصص‌ها شامل تغذیه، آموزش بهداشت، روان‌شناسی، جراحی غدد و سایر رشته‌ها است که قطعاً فعالان حوزه درمان چاقی بهره بسیاری از برنامه‌های علمی این کنگره خواهند برد.


هاشمی ادامه داد: در کنار این موضوع بحث سیاست‌گذاری‌های جامعه را داریم به این منظور که نهادهای بالادستی دولتی به‌عنوان متولیان امر بهداشت و سلامت جامعه با توجه به گستردگی شیوع چاقی برنامه‌هایی در این حوزه خواهند داشت.


دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران به پنل سیاست‌گذاری در این کنگره اشاره کرد که از مسئولان نهادهای زیربط  بهداشت، آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان دعوت‌شده است تا یافته‌های روز چاقی را ملاحظه کنند. 


هاشمی اضافه کرد: در این صورت افراد می‌توانند در حوزه‌های سیاست‌گذاری با توجه به وضعیت موجود کشور برنامه‌ریزی داشته باشند تا برون‌ده این کنگره به نفع سلامت جامعه باشد.


وی درباره مهم‌ترین اهداف و محور این کنگره گفت: ارتقای سطح دانش مخاطبان یکی از مهم‌ترین اهداف است زیرا بحث چاقی کودکان و نوجوانان اهمیت جهانی دارد. با توجه به اینکه چاقی در این گروه باعث افت شدید سطح سلامت آنان در بزرگسالی می‌شود، این افت در نهایت کارایی جامعه و بهره‌وری آن را پایین می‌آورد و هزینه‌هایی را به‌نظام سلامت و اقتصاد کلان کشور وارد می‌کند.


هاشمی افزود: در این کنگره جلسات و سخنرانی‌هایی با تمرکز چاقی کودکان و نوجوانان داریم و از مسئولان آموزش‌وپرورش هم دعوت کردیم تا در پنل ما شرکت کنند و درباره این حوزه برنامه‌ریزی مؤثر مبتنی بر واقعیت‌های علمی ارائه دهند تا نسل آینده را از خطر این موضوع ایمن بداریم.


دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران با تأکید بر اینکه موضوع چاقی باید از دوره کودکی کنترل شود گفت: پژوهش‌ها نشان داده است زمانی که بچه‌ها بین ۶ تا ۹ سالگی مبتلابه چاقی می‌شوند احتمال ابتلا به جاقی در بزرگسالی به شکل معناداری بیشتر خواهد بود. حتی دوران بارداری مادر نیز در تعیین سرنوشت و میزان اضافه‌وزن بچه مؤثر است که در این کنگره راجب این موضوع نیز بحث خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha