چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
سلامت نیوز : رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) تهران كه چندی پیش خبر رها شدن بیماران از آن در رسانه‌ها منتشر شده بود با حكم رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران تغییر كرد.

به گزارش فارس، محمد باقر لاریجانی طی حكمی، مسعود اعتمادیان، رئیس بیمارستان هاشمی نژاد را جایگزین مهدی فتحی، رئیس پیشین بیمارستان امام خمینی(ره) تهران كرد.

مسعود اعتمادیان پیش از این با تغییرات و اصلاحاتی كه در بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران انجام داده بود با توجه به اختیاراتی كه به علت هیئت امنایی شدن مدیریت این بیمارستان اخذ كرده بود، این مركز را به عنوان یكی مراكز و بیمارستان‌های نمونه وزارت بهداشت كه به خصوص خدمات مناسبی را به بیماران كلیوی و دیالیزی ارائه می‌كند مطرح كرده بود. همچنین برای تكمیل و ارتقای خدمات این بیمارستان، بیمارستان جدید دیگری را به نام بیمارستان محب را در كنار بیمارستان قدیمی و البته بازسازی شده شهید هاشمی نژاد ایجاد كرد.

مهدی فتحی كه پیش از این رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران بود و از حدود 2 سال پیش جایگزین عبدالرحمن رستمیان، رئیس اسبق مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) شده بود، با حكم جدید باقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران كرسی مرحوم دكتر محمد قریب را تحویل داد.

طی یك ماه گذشته خبر رهاسازی بیماران از بیماستان امام خمینی(ره) تهران یكی سوژه‌های جنجالی و مورد بحث رسانه‌ها بود كه هم اكنون پرونده آن در دادسرای تهران مراحل نهایی تحقیقات را می‌گذراند و به گفته عباس جعفری دولت آبادی قرار است تا یك هفته آینده پرونده آن به دادگاه برود.

به گفته دادستان تهران تاكنون 11 نفر در ارتباط با پرونده رهاسازی بیماران دستگیر شده‌اند و حتی در این زمینه اعترافاتی نیز داشته‌اند به طوری كه برخی از آنان این اقدامات خود را به مسئولان بالادستی منتسب كرده‌اند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشكی تهران پیش از این نیز مدیر مجتمع بیمارستانی امام را از این سمت بركنار كرده بودند.

مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تهران بزرگترین بیمارستان دولتی كشور است كه شامل 4 بیمارستان امام، ولی عصر، انستیتو كانسر و مركز طبی كودكان است و به خصوص بخش عفونی این بیمارستان یكی از مراكز اصلی پذیرش بیماران مبتلا به ایدز و معتادان است، همچنین پذیرش بیماران سخت درمان كه اغلب بیمارستان‌ها از پذیرش آنها سرباز می‌زنند در این بیمارستان از جمله شاخص‌های این مركز درمانی دولتی است.

باقرلاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران در حكم انتصاب مسعود اعتمادیان نوشت:

سلام علیكم
بیمارستانها مراكز اصلی آموزش، پژوهش و ارائه خدمات در حیطه دانشگاه هستند و ارتقاء سطح آنها نه تنها اقدامی مؤثر در ایجاد رضایتمندی مراجعان به آنهاست بلكه موجب شكوفایی در عرصه آموزش و پژوهش‌های بالینی است.

نظـر به تعهد و سوابق ارزشمند جناب عـالی در سطـوح مختلف اجرایـی به عنوان سرپرست مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بزرگترین مركز آموزشی درمانی كشور، بكارگیری روش‌های نوین مدیریت و جلب مشاركت اعضای محترم هیئت علمی و كاركنان زحمتكش این مجتمع در ساماندهی جدی‌تر خدمات بیمارستان و توجه به اورژانس و ارتقاء خدمات مناسب به بیماران مراجعه كننده و همچنین ایجاد و گسترش سرویس‌های تخصصی و فوق‌تخصصی مطابق با نقشه جامع علمی دانشگاه اقدام فرمایید.
ایجاد هماهنگی بین واحدهای مختلف مجتمع در عین حفظ ماهیت هر یك بر اساس تشكیلات مصوب مجتمع و سیاستگذاری كلی آن برای توسعه قابلیت‌های این مركز منحصربه‌فرد آموزشی، پژوهشی و درمانی ضروری خواهد بود.

امید است با استعانت از درگاه الهی و همت والای خویش در پیمودن این مسیر دشوار موفق باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha