چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 283454

لک یا خال روی زبان می‌تواند نشانه سرطان زبان باشد.خال یکی از نشانه‌های بزرگ سرطان زبان است، این خال‌های خطرناک معمولا سفید یا قرمز است و درمان آن‌ها بیشتر از دوهفته طول می کشد؛ با دیدن این نوع خال‌ها سریع به پزشک مراجعه کنید.

نشانه‌های سرطان زبان

سلامت نیوز:لک یا خال روی زبان می‌تواند نشانه سرطان زبان باشد.خال یکی از نشانه‌های بزرگ سرطان زبان است، این خال‌های خطرناک معمولا سفید یا قرمز است  و درمان آن‌ها بیشتر از دوهفته طول می کشد؛ با دیدن این نوع خال‌ها سریع به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،از نشانه های سرطان می توان به موارد زیر اشاره کرد:  

 بوی بد دهان و سرطان زبان

داشتن بو‌ی بد دهان از نشانه‌های رایج ابتلا به سرطان زبان است اما با مسواک زدن دندان و زبان از بین می رود و دوباره برمی گردد و اغلب در شرایط خطرناک دهان مزه خون می دهد.

 زخمی که علامت سرطان زبان است

زخم‌های دردناک زبان که اغلب با دارو درمان نمی‌شود یکی از نشانه‌های سرطان زبان است؛ به طور طبیعی زخم، دردناک است اما تفاوت آن در حساسیت بیشتر و پیدایش زود آن است.

چیزی که مهم است نباید آن را با زخم‌های معمولی دهان اشتباه بگیرید و به سطح وطول درد آن توجه کنید. 

درد ناشی از سرطان زبان

درد ناشی از سرطان زبان به زبان محدود نمی‌شود و به دهان و گلو می رسد و در طول روز و انجام فعالیت‌هایی مثل نوشیدن و جویدن آن را احساس می‌کنید.

درد هنگام نوشیدن و جویدن ممکن است نشانه‌ سرطان زبان یا عفونت گلو، آلرژی، ورم لوزه و... باشد اگر درد بیشتر از یک هفته طول بکشد و با نشانه‌هایی مثل لک همراه باشد سریع به پزشک مراجعه کنید.

 خون ریزی زبان

برخی افراد متوجه نمی‌شوند خون ریزی مربوط به کدام ناحیه است بنابراین با پنبه زبان را پاک کنید و ببینید، خون ریزی از کجاست؛ اگر متوجه منشأ خون ریزی از زبان شدید به پزشک مراجعه کنید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Hamed ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    1 0
    سلام من سطح زبانم رنگش سفید میشه هرچی هم با مسواک پاکش میکنم فایده نداره دوباره سفید میشه دهنم بوی بدی میده و هرچی مسواک و دهانشویه استفاده میکنم فایده ای نداره روی زبونم بیشتر عقب زبونم چند تا خال بزرگ هست و همیشع احساس میکنم چیزی داخل گلوم هست طوری ک چندین بار پیش متخصص گوش حلق بینی رفتم گفتن چیزی نیس حتی از حنجره ام تصویر برداری کردن چیزی داخل گلوم نبود. به نطرتون من با این علائم سرطان زبان دارم؟ واگه باید پیش دکتر برم چه دکتری باشه؟ ممنون