چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 283488

اگر از كسانی هستید كه خواهان سلامت قلب‌شان هستند یا كسانی كه از مشكلات قلبی مثل سكته می‌ترسند در هردو صورت راهی جز تقویت سلامت قلب‌تان ندارید، بنابراین بهتر است از عادت‌هایی كه ناخواسته به این اندام مهم آسیب می‌رسانند آگاه باشید.

4 قاتل پنهان سلامت قلب

سلامت نیوز:  اگر از كسانی هستید كه خواهان سلامت قلب‌شان هستند یا كسانی كه از مشكلات قلبی مثل سكته می‌ترسند در هردو صورت راهی جز تقویت سلامت قلب‌تان ندارید، بنابراین بهتر است از عادت‌هایی كه ناخواسته به این اندام مهم آسیب می‌رسانند آگاه باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، موارد زیر را در این زمینه در نظر داشته باشید.


كم‌خوابی : 
به گفته محققان كلینیك عملكرد قلب و عروق میشیگان، خواب ناكافی در طول شب، تاثیری دومینویی در بدن ایجاد می‌كند. ابتدا میزان هورمون آدرنالین در بدن افزایش می‌یابد و به دنبال آن هورمون‌های استرس تولید می‌شود. این شرایط به نوبه خود فشار خون و ضربان قلب را افزایش می‌دهد و در نهایت به قلب آسیب می‌رساند.


استفاده نكردن از نخ دندان:
  دست‌كم یك‌بار استفاده از نخ دندان در طول روز، به تقویت سلامت قلب كمك می‌كند. برخی كارشناسان می‌گویند باكتری‌هایی كه بر اثر استفاده نكردن از نخ دندان در پلاك‌های دندانی ایجاد می‌شوند وارد جریان خون شده و به قلب آسیب می‌رسانند. همچنین این میكروب‌ها باعث ایجاد التهاب گسترده در بدن از جمله در اطراف قلب می‌شوند. استفاده از نخ دندان عادت ساده‌ای است كه می‌تواند تفاوت زیادی در سلامت قلب ایجاد كند.


زندگی یا كار در محیط پر سر و صدا:  
 مطالعه‌ای كه نتایج آن در نشریه پزشكی حرفه‌ای و محیطی منتشر شد نشان داد افراد دارای مشكلات مرتبط با شنوایی، دو تا چهار برابر بیشتر در معرض مشكلات قلبی قرار دارند. كارشناسان می‌گویند سروصدای مستمر باعث می‌شود میزان هورمون‌های استرس تا سطح خطرناكی افزایش بیابد و ضربان قلب و فشار خون را افزایش دهد. هورمون كورتیزول نیز عامل جهش میزان قند خون است. بالا رفتن مكرر قند و فشار خون به‌تدریج سلامت قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


خروپف كردن:
   خروپف یكی از علائم آپنه خواب است. آپنه خواب باعث می‌شود هنگام خواب، تنفس به طور مكرر قطع شود. این شرایط، فشارخون را بالا می‌برد و فشار بیشتری بر قلب وارد می‌كند. اگر هنگامی كه از خواب بیدار می‌شوید احساس خستگی دارید در مورد آپنه خواب با پزشك مشورت كنید.
منبع: healthiertalk.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha