سلامت نیوز :قند خون افراد دیابتی در هنگام ورزش باید بین 100 تا 240 باشد و قند خون كنترل نشده بالای 250  از موارد ممنوعیت نسبی انجام ورزش است.
متخصص پزشكی ورزشی دفتر سلامت جمعیت، خانواده مدارس وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ بیماران دیابتی قبل از شروع ورزش حتما با پزشك متخصص مشورت كنند و توصیه می شود بیماران مبتلا به دیابت تیپ یك و تیپ دو 3 تا 7 روز در هفته برای انجام ورزش اقدام كنند.
دكتر زهرا مدنی درباره شدت ورزش افراد مبتلا به دیابت، افزود: بهتر است این افراد به طور متوسط یعنی در حدی كه صحبت كردن عادی آنها تا حدودی مشكل باشد، بین 20 تا 60 دقیقه در هر جلسه یا مجموعا 150 دقیقه در هفته ورزش كنند.
وی ادامه داد: پیاده روی، دوچرخه سواری، راه رفتن تند، ورزش های آبی از جمله ورزش های است كه برای افراد دیابتی توصیه می شود.
متخصص پزشكی ورزشی دفتر سلامت جمعیت، خانواده مدارس برای حركات كششی در بیماران مبتلا به دیابت توصیه كرد: دیابتی ها می توانند 2 تا 3 روز در هفته و بین 15 تا 30 ثانیه برای هر كشش، وقت بگذارند و نوع حركات كششی بهتر است برای اندام فوقانی 4 تا 5 حركت و برای اندام تحتانی نیز، 4 تا 5 حركت باشد.
دكتر مدنی تصریح كرد:‌ بیماران دیابتی كه مبتلا به مشكلات قلبی، نارسایی كلیه یا اختلالات چشمی هستند، باید از انجام ورزش های شدید پرهیز كنند.
وی درخصوص نكات مهم دربیماران دیابتی حین انجام ورزش گفت: حتی الامكان ورزش همراه با یک فرد دیگرانجام شود و پوشیدن كفش مناسب نیز نباید فراموش شود.
متخصص پزشكی ورزشی دفتر سلامت جمعیت، خانواده مدارس بیان كرد: رعایت بهداشت مناسب و مراقب دقیق از پاها در زمان انجام ورزش، جهت پیشگیری از عفونت های احتمالی ضروری است و باید به تمام زخم ها رسیدگی و از هر گونه تحریک خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha