شرکت مودرنا برای توسعه فناوری‌های mRNA و استفاده از آن در بخش بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن، توافق‌نامه‌ای با دانشگاه هاروارد امضاء کرده است، تشکیل پیشگامی موسوم به ARTiMIS یکی از نتایج این همکاری مشترک است.

روزنه‌ای برای درمان بیماری‌های سیستم ایمنی بدن

سلامت نیوز:شرکت مودرنا برای توسعه فناوری‌های mRNA و استفاده از آن در بخش بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن، توافق‌نامه‌ای با دانشگاه هاروارد امضاء کرده است، تشکیل پیشگامی موسوم به ARTiMIS یکی از نتایج این همکاری مشترک است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، شرکت مودرنا (Moderna) با همکاری دانشگاه هاروارد به دنبال توسعه فرآیندهای ایمنی‌درمانی با استفاده از RNA است. این شرکت که در حوزه زیست‌فناوری فعالیت دارد به دنبال شناسایی و توسعه راهبردهای درمانی جدید است که بتواند جان انسان‌ها را در برابر بیماری‌های سیستم ایمنی بدن محافظت کند.


به گزارش  ستاد توسعه فناوری نانو،مودرنا برای راه‌اندازی یک پیشگامی موسوم به ARTiMIS سرمایه‌گذاری کرده است؛ پیشگامی که به دنبال استفاده از روش‌های درمانی مبتنی بر RNA برای حل مشکلات سیستم ایمنی بدن است. این شرکت صاحب فناوری رهایش مبتنی بر نانوذرات است که قرار است از این فناوری نیز استفاده شود.


ایزاک کوهلبرگ، از دانشگاه هاروارد می‌گوید: «ما شبکه‌ای برای پشتیبانی از تحقیقات و نوآوری در بخش ایمنولوژی ایجاد کردیم که با استفاده از این شبکه می‌توان روی منابع فنی و مالی متمرکز شد تا در نهایت پیشرفت‌های تاثیرگذار در بخش علم زیست‌پزشکی بوجود آید؛ ما به نتایج پیش‌بالینی این روش‌های درمانی امیدواریم.»


پیشگامی ARTiMIS به محققان اجازه می‌دهد تا به پلتفورم mRNA شرکت مودرنا دسترسی داشته و از آن برای پشتیبانی از تحقیقات در حوزه توسعه دارو استفاده کنند. شرکت مودرنا در گام اول مبلغ ۱.۲ میلیون دلار گرنت از طریق پیشگامی ARTiMIS برای تحقیقاتی روی mRNA و فناوری رهایش مبتنی بر نانوذرات در نظر گرفته است. پروژه‌هایی که برای این کار تعریف شده‌ است به دنبال درک بهتر فرآیندهای ایمنی‌ درمانی بوده و دیدگاه‌های تازه‌ای درباره بیماری‌های مرتبط با ایمنی ایجاد کرده است و در نهایت راهبردهای جدیدی نیز برای ممانعت، پیشگیری و درمان این بیماری‌ها ارائه می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha