رئیس مرکز بهداشت کاشمر گفت: متاسفانه گاه در مدارس به جای اقلام مجاز، لیست تمام اقلام خوراکی که آن‌ها را غیر مجاز و ممنوعه اعلام کرده‌ایم؛ به فروش میرسانند.

فروش اقلام ممنوعه در بوفه مدارس/ لقمه‌های ناسالم در مدارس خواهان دارد

سلامت نیوز:رئیس مرکز بهداشت کاشمر گفت: متاسفانه گاه در مدارس به جای اقلام مجاز، لیست تمام اقلام خوراکی که آن‌ها را غیر مجاز و ممنوعه اعلام کرده‌ایم؛ به فروش میرسانند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مجتبی قائمی با اشاره به وضعیت بوفه مدارس عنوان کرد: تمام مدارس مکانی برای فروش دارند اما در حال حاضر برخی از مکان‌هایی که به عنوان بوفه معرفی کرده‌اند، بهداشتی نیستند.


وی ادامه داد: بوفه مدارس تحویل خدمتگزار مدرسه است و کارت بهداشت دارد ولی در برخی مدارس لیست تمام اقلام خوراکی غیر مجازی را که دادهایم؛ به فروش میرسانند.


قائمی اظهار کرد: نوشابه، چیپس، ساندویچ و... از جمله اقلام غیر مجازی هستند که در بوفه مدارس به فروش میرسد و غذای گرم مانند آش، سوپ، عدسی، شله زرد، شیربرنج، سمنو و... در مدارس نیست.


رئیس مرکز بهداشت کاشمر افزود: براساس دستورالعمل بهداشت محیط مدارس، باید خود مدرسه امکانات پخت و پز را برای تغذیه سالم در محل داشته باشد و حتی مدیران مکلف هستند لیست اقلام غیر مجاز و مجاز خوراکی را در معرض دید تمامی دانش‌آموزان نصب کنند.


وی گفت: سال تحصیلی قبل برخی مدیران با اغذیه فروشی در بیرون قرار داد منعقد میکردند و روزانه 50 تا  60 ساندویچ با نوشابه خانواده در داخل مدرسه به فروش می‌رسیده است.


این مقام مسئول عنوان کرد: متاسفانه لقمه‌های ناسالم در مدارس خواهان دارد و به وفور پیدا می‌شوند که پفک، چیپس، ساندویچ و... از آن جمله است.
وی بیان کرد: حتی براساس دستورالعمل مدارس فروش سیگار در مغازههای اطراف محیطهای آموزشگاه ممنوع است اما این موضوع رعایت نمیشود.


رئیس مرکز بهداشت کاشمر ادامه داد: در حال حاضر 212 مدرسه در قالب 234 شیفت در شهر و روستا تحت پوشش هستند.


وی تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش را در شهر 23 هزار و 894 دانش‌آموز و 9 هزار و 36 دانش‌آموز در روستا اعلام نمود و اظهار کرد: اکنون در این مدارس 945 چشمه آبخوری داریم که 17 چشمه دیگر مورد نیاز است.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha