چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۱
کد خبر: 28359
سلامت نیوز :متخصص فیزیوتراپی و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: نشستن بیش از 15 دقیقه موجب تغییر بیولوژیكی در ستون فقرات و كمردرد می شود.
 
دكترهومن نظری  در گفت و گو با ایرنا افزود: افراد باید قبل از 15 دقیقه از صندلی بلند شوند و حركتی داشته باشند و سپس به كار خود ادامه دهند.
این متخصص فیزیوتراپی با بیان اینكه هنگام نشستن روی زمین گودی كمر كاملا از بین می‌رود و فشار به دیسك زیاد و شانس پارگی دیسك زیادتر می‌شود، اظهار داشت: اگر كسی 15 تا 20 دقیقه روی زمین بنشیند به مراتب بیشتر از فردی كه روی صندلی می نشیند، دچار كمردرد شدید می شود.
نظری ادامه داد: نشستن روی صندلی باعث می شود گودی كمر حفظ و شانس صدمات و فشار روی دیسك كمتر شود و فشار روی زانوها نیز كاهش ‌یابد.
وی با بیان اینكه از هر 10 نفر، شش نفر مبتلا به كمردرد می‌شوند، گفت: كمردرد دایم باعث ناتوانی طولانی‌ مدت فرد می‌شود.
روابط عمومی بیمارستان سینا نیز در گزارشی اعلام كرد: كمر درد، یكی از شایع ترین علل مراجعه به مراكز درمانی است كه به دلایل گوناگونی ایجاد می شود.
بر اساس این گزارش، بعضی كمر دردها به علت ضربه ها، حركت های نامناسب، ضعف عضلات كمر یا فشار بیش از حد به ستون فقرات ایجاد می شوند و این دسته از كمر دردها شیوع بیشتری دارند و قابل پیشگیری هستند.
همچنین گاهی علت های غیر حركتی مثل بیماری ها موجب كمر درد می شوند كه در این صورت، برای درمان كمر درد باید ابتدا بیماری درمان شود.
این گزارش می افزاید: شایع ترین بیماری هایی كه باعث كمر درد می شوند، شامل بیماری های التهابی، عفونی، سرطان ها، مسمومیت با فلزات سنگین مثل رادیوم و بعضی از بیماری های داخلی هستند.
بر پایه این گزارش ، بعضی از شغل ها كه نیاز به نشستن طولانی مدت دارند، بد نشستن، بد ایستادن، قوزكردن و استفاده زیاد از عضلات كمرمثلا هنگام بلند كردن اجسام سنگین، از علل ایجاد كمر درد محسوب می شود.
بر اساس این گزارش،افراد از ایستادن طولانی مدت باید خودداری كنند و اگر مجبور به ایستادن هستند، مكرر وزن خود را روی پاها جابه جا و از كفش با پاشنه نسبتا كوتاه استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha