چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۲
کد خبر: 28361
سلامت نیوز :رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: تیم دندانپزشكی نقش مؤثری در كنترل دخانیات دارد و اكثر دندانپزشكان مایل هستند كه این خدمات در مطب هایشان انجام شود.
دكتر خوشنویسان در نشست خبری هفته بدون دخانیات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ از سال گذشته توافق های خوبی بین اداره بهداشت دهان و دندان و معاونت بهداشتی صورت گرفته تا كنترل دخانیات را در مطب های دندانپزشكی داشته باشیم.
وی افزود: كارگاه هایی در این زمینه طراحی شده و قرار است كه این كارگاه ها در 6 منطقه از كشور برگزار شود كه اولین دوره آن به صورت پایلوت در تهران انجام می شود.
رییس اداره بهداشت دهان و دندان گفت: در حال حاضر 23 هزار دندانپزشك در كشور فعالیت می كنند كه امیدوارم با برنامه ریزی های مدون بتوانیم نقش مؤثری را در زمینه كنترل دخانیات داشته باشیم.
دكتر خوشنویسان درباره بیمه دندانپزشكی ابراز داشت: برای اولین بار طرح بیمه دندان کودکان 6 تا 12 سال در سال گذشته تصویب شد و امسال به تمامی مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شده است و در آینده ای نزدیك نیز این طرح برای سنین 18 سال نیز اجرا شود.
گفتنی است: در حال حاضر دو هزار مرکز دندانپزشکی تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دندان های کودکان 6 تا 12 ساله را تحت پوشش بیمه ترمیمی دندان قرار می‌دهند. /203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha