تنبیه بدنی و فیزیکی دانش آموزان توسط برخی معلمان از موضوعاتی است که در هرسال تحصیلی به مدد فضای مجازی جنجالی می آفریند و هر بار حتی بالاترین مقام وزارت هم اظهار نظر می کند و ماجرا تا تنبیه و آسیب دیدن دانش آموز بعدی فراموش می شود. جدا از این که آیین نامه وزارت آموزش و پرورش به صراحت تنبیه بدنی را رد می کند، این روش به طور قطع نمی تواند روش تربیتی مناسبی باشد و هیچ عقل و عرفی نیز آن را نمی پسندد.

جنجال درماجرای تنبیه دانش آموزیزدی/وزیرعذرخواهی کرد،برخی معلمان اعتراض!

سلامت نیوز: تنبیه بدنی و فیزیکی دانش آموزان توسط برخی معلمان از موضوعاتی است که در هرسال تحصیلی به مدد فضای مجازی جنجالی می آفریند و هر بار حتی بالاترین مقام وزارت هم اظهار نظر می کند و ماجرا تا تنبیه و آسیب دیدن دانش آموز بعدی فراموش می شود. جدا از این که آیین نامه وزارت آموزش و پرورش به صراحت تنبیه بدنی را رد می کند،  این روش به طور قطع نمی تواند روش تربیتی مناسبی باشد و هیچ عقل و عرفی نیز آن را نمی پسندد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان،  طی روزهای قبل خبر آسیب دیدن دانش آموز یزدی بر اثر تنبیه بدنی معاون در رسانه‌ها مطرح شد؛ موضوعی که در نهایت آسیب دیدن گوش دانش‌آموز در ناحیه یک آموزش و پرورش یزد را به دنبال داشت. در پی انتشار این خبر در رسانه ها،وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی توئیتر خود از برکناری معلم خاطی و دلجویی از دانش آموز یزدی خبر داد.

حاجی میرزایی در حساب توئیتر خود   نوشت: ‌«با ابوالفضل دانش‌آموز عزیز یزدی، پدر و مادرش صحبت و از آنان عذرخواهی کردم . همراه با دیگر معلمان عزیز که رسولان عشق و خویشتنداری هستند از اتفاقاتی همچون حادثه تلخ تنبیه بدنی احساس شرمساری دارم. دستور برکناری فرد خاطی و معرفی به هیئت تخلفات را دادم و این گونه وقایع تحمل نخواهد شد.»


پرسش معلمان: با دانش آموزان بی ادب چه باید کرد؟
به دنبال ماجرای دانش آموز یزدی، بحث ها در فضای مجازی به ویژه در توئیتر داغ بود. تعدادی از کاربران که خود را معلم معرفی کرده‌اند این پرسش را مطرح کردند که بالاخره با دانش آموزی که به هیچ روشی با کلاس همراه نمی شود و موجب اخلال در فضای کلاس است چه باید کرد؟ یکی از این معلمان این طور نوشته است: «آقای وزیر یک معلم در کلاس درس چه ابزار تنبیهی دارد؟! پس جایگاه یک معلم در برابر یک دانش آموز بی ادب چگونه باید حفظ شود؟ چرا باید همیشه در هر شرایطی حق را به دانش آموز داد؟ آقایانی که مدیر و وزیر و... هستید اگر خودتان توانستید مانند معلمان در کلاس درس این توهین ها را تحمل کنید آن وقت بیایید و قاطعانه عمل کنید...»


یک معلم: آقای وزیر از کارمندان خودتان حمایت کنید
 همچنین یک معلم دیگر نیز از وزیر آموزش و پرورش خواسته است که از کارمندان خود حمایت کند. این معلم در صفحه شخصی خود نوشته است: «آقای وزیر بروید از دستگاه های دیگر یاد بگیرید که چگونه از کارمندان خود حمایت می کنند. کافی است یک نفر به کارمند یک اداره بی احترامی کند، همه آن دستگاه می آیند و پشت کارمندشان می ایستند...»


اما یک معلم دیگر با این دیدگاه مخالف است و در پستی نوشت:بعید می دانم این  همکار عزیز دیدگاهش این باشد که وزیر باید از هر کاری اگرچه غلط در زیر مجموعه اش حمایت کند. به هرحال آن طور که گفته می شود، دانش آموز یزدی یکی از گوش هایش در این تنبیه آسیب جدی دیده است. کدام عقل و منطقی این نوع تنبیه را تایید می کند؟


آیین نامه چه می گوید؟
به هر حال، به نظر می رسد تنبیه بدنی دانش آموز یزدی آخرین مورد نخواهد بود اما امیدواریم تکلیف این تنبیه های آسیب رسان به فرزندان مردم در مدارس یک روز برای همیشه روشن شود. این را هم مرور کنیم که ماده ۷۷ آیین‌نامه انضباطی مدارس می گوید: اعمال هرشکلی از تنبیه بدنی و اهانت و حتی تعیین تکالیف درسی باهدف تنبیه دانش‌آموز، ممنوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha