رئیس قوه قضائیه، تعیین نرخ 90 میلیون تومانی برای دیه کامل نفس را تایید کرد و از دولت خواست برای جلوگیری از آسیب احتمالی افزایش میزان دیه به مردم، یارانه دولتی به شرکتهای بیمه پرداخت شود.

سلامت نیوز : آملی لاریجانی و مسئولان عالی قضایی در نشست امروزشان نگرانی خود را درباره افزایش نرخ حق بیمه خودروها اعلام کردند
رئیس قوه قضائیه، تعیین نرخ 90 میلیون تومانی برای دیه کامل نفس را تایید کرد و از دولت خواست برای جلوگیری از آسیب احتمالی افزایش میزان دیه به مردم، یارانه دولتی به شرکتهای بیمه پرداخت شود.

به گزارش خبرآنلاین رییس قوه قضاییه آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، گفت: " آنچه دستگاه قضایی به عنوان نرخ دیه اعلام داشته بر اساس نظر فقها که لزوم اداء یکی از امور ششگانه است و احتساب کمترین آنها یعنی صد نفر شتر بوده است. بر اساس بررسی‌های مستقل قوه قضاییه و گزارشهای متعدد از منابع مختلف و همچنین براساس نظریه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت 900 میلیون ریال برای صد نفر شتر در سال جاری اعلام شده است. در واقع دستگاه قضایی در اصل میزان دیه نقشی ندارد و فقط باید براساس کارشناسی ‌های انجام گرفته، قیمت سوقیه آن را تعیین کند. آن چنان که در سالهای گذشته نیز به همین روال اقدام می شده است."

در این جلسه، مسئولان عالی قضایی  مسایل مربوط به دیه و افزایش حق بیمه خودروها و ضرورت کاستن فشار مالی آن بر مردم را مورد تأکید قرار دادند.

رئیس دستگاه قضایی همچنین از "پاره‌ای رایزنی‌ها با دولت در این باب اختصاص یارانه به شرکتهای بیمه" خبر داد. امروز نیز رئیس ستاد دیه کشور در کافه خبر گفته بود نگرانی از بابت افزایش میزان دیه از 45 میلیون تومان به 90 میلیون تومان وجود ندارد، زیرا در صورتی که طبق قانون، رانندگان دارای بیمه اجباری شخص ثالث باشند و نیاز به استفاده از بیمه پیدا کنند، هیچ مبلغی را نخواهند پرداخت.

با این همه، مشاهدات عینی خبرنگاران خبرآنلاین نشان می دهد شرکتهای بیمه با افزایش بیمه شخص ثالث خودرو، مبلغ بیمه ها را به تناسب دیه، افزایش داده اند دولت تاکنون نسبت به افزایش نرخ دیه و تقاضاهای مکرر دستگاه قضایی برای اختصاص یارانه دیه به شرکتهای بیمه ای، هیچ گونه واکنشی نشان نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha