دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 283650

یک زن ۶۷ ساله چینی صاحب فرزند شد رسانه‌های این کشور از او به عنوان سالمندترین زن این کشور که مادر شده است یاد کرده اند.

زن 67 ساله چینی صاحب فرزند شد

سلامت نیوز:  یک زن ۶۷ ساله چینی صاحب فرزند شد رسانه‌های این کشور از او به عنوان سالمندترین زن این کشور که مادر شده است یاد کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، روزنامه چینی جایوجوانگ روز دوشنبه در گزارشی آورده است که تفاوت سنی بالای این زن با فرزندش در شرایطی است که همسر او می‌گوید این فرزند را خداوند به آن‌ها بخشیده است و او می‌خواهد تا ۱۰۱ سالگی عمر کند.

این نشریه خاطر نشان کرد که مادر وی که تیان نام دارد، بابت تولد این فرزند دختر شکرگزاری ویژه‌ای کرده و داشتن او را مایه خوشبختی دانسته است.

این کودک در بیمارستانی در استان شاندونگ در شرق چین و با روش سزارین به دنیا آمده است.

پیش از این یک زن ۶۴ ساله چینی که در استان جی لین صاحب فرزند شده بود، عنوان سالمند‌ترین زن صاحب کودک در این سن را به خود اختصاص داده بود.

این زن و مرد پیش از این صاحب چندین فرزند و نوه بوده اند یکی از نوه‌های آن‌ها هم اکنون ۱۸ سال دارد و بتازگی وارد دانشگاه شده است.

بر اساس سیاست تک فرزندی در چین تا سال ۲۰۱۶ میلادی خانواده‌های این کشور فقط مجاز به داشتن یک فرزند بودند که از آن سال به این طرف این سیاست لغو شده است.

این خانواده سالمند نام فرزند خود را تیانسی گذاشته اند و وزن او نیز که اکنون تحت مراقبت‌های ویژه است ۲.۶ کیلوگرم گزارش شده است.

عنوان سالمندترین زن جهان که در ۷۴ سالگی و در ماه گذشته میلادی صاحب یک دوقلوی دختر شده از آن یک زن هندی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha