چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 283683

کسانی که به دنبال برنامه‌های کاهش وزن هستند شایدهمیشه این تصور را دارند که پروتئین‌ها باعث اضافه وزن آن ها می‌شود. اما این تصور اشتباه است و وقتی حرف از کاهش وزن می‌شود، پروتئین پادشاه مواد مغذی است.

روش های کاهش وزن در منزل

سلامت نیوز:کسانی که به دنبال برنامه‌های کاهش وزن هستند شایدهمیشه این تصور را دارند که پروتئین‌ها باعث اضافه وزن آن ها می‌شود. اما این تصور اشتباه است و وقتی حرف از کاهش وزن می‌شود، پروتئین پادشاه مواد مغذی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بدن شما در حال هضم غذا کالری می‌سوزاند و هنگامی که پروتئین می‌خورید متابولیسم بدن افزایش می یابد. بنابراین رژیم غذایی با پروتئین بالا می‌تواند متابولیسم را ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد.ادامه روش های کاهش به قرار زیر است :

 غذاهای کامل و تک ماده‌ای بخورید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای لاغر شدن انجام دهید داشتن یک رژیم غذایی براساس غذاهای کامل و تک ماده‌ای است.در واقع با انجام این کار، شما درصد بزرگی از قند و چربی‌ اضافه و غذاهای فراوری شده را حذف می‌کنید.

از غذاهای فراوری شده پرهیز کنید

غذاهای فراوری شده معمولا از مقدار زیادی شکر، چربی و کالری برخوردار هستند. افزون بر این، به گونه‌ای هستند که باعث می‌شوند غذا بیشتر بخورید و به نوعی به بیشتر خوردن عادت می‌کنید.

برای کاهش وزن در منزل راهکارهایی ارائه می شود که در ادامه به بخشی از آن ها اشاره می کنیم :

 نوشیدن آب

نوشیدن  نیم  لیتر آب میزان سوزاندن کالری‌ را که به عنوان مازاد انرژی‌های مصرفی شناخته می‌شود، افزایش می‌دهد. نوشیدن آب، کالری سوزی را در حالت استراحت در افراد (کالری سوخته شده در حال استراحت) افزایش می‌دهد و درواقع متابولیسم پایه در این افراد افزایش می‌یابد.

 ‌مصرف کربوهیدرات تصفیه شده را محدود کنید

کربوهیدرات‌های تصفیه شده، کربوهیدرات‌هایی است که بیشتر مواد مغذی و فیبرهای مفید در آن ها حذف شده است.منابع اصلی غذایی کربوهیدرات‌های تصفیه شده، آرد سفید، نان سفید، برنج سفید، نوشابه، شیرینی، اسنک‌ها، پاستا، غلات صبحانه هستند.

 چای سبز را فراموش نکنید

نوشیدن این چای خواص فراوانی دارد از جمله این که موجب سوخت چربی و کاهش وزن می‌شود. چای سبز مصرف انرژی را تا ۴ درصد افزایش می‌دهد و سوختن چربی به خصوص چربی‌های شکم را تا ۱۷ درصد افزایش می‌دهد.

 آهسته غذا بخورید

اگر جزو کسانی هستید که انگار هنگام غذا خوردن کسی دنبال‌تان کرده است و با عجله می‌خورید باید بگوییم که این سریع خوردن باعث می‌شود قبل از این که بدن احساس سیری کند کالری بیشتری مصرف ‌کنید.

کسانی که تند غذا می‌خورند در مقایسه با کسانی که آهسته و با آرامش غذا می‌خورند بیشتر دچار چاقی می‌شوند. جویدن آهسته به شما کمک می‌کند کالری کمتری دریافت کنید و ترشح هورمون‌هایی که با کاهش وزن ارتباط دارند،  افزایش یابد.

 دندان‌های خود را بعد از غذا خوردن مسواک بزنید

اگر بعد از هر بار خوردن غذا دندان‌های خود را مسواک بزنید این کار می‌تواند میل شما را به خوردن تنقلات به عنوان میان وعده کاهش دهد زیرا بیشتر افراد دوست ندارند بعد از مسواک زدن چیزی بخورند. بنابراین اگر بعد از غذا خوردن مسواک بزنید یا از دهانشویه استفاده کنید، کمتر به سراغ میان وعده‌های غیرضروری می‌روید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha