رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی، از دستگیری فرد کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد، که از طریق سایت‌های همسریابی و دوستیابی با فریب زنان مجرد و با دادن وعده خرید ملک، خودرو و دریافت وام اقدام به سه میلیارد ریال کلاهبرداری از آنان کرده بود.

کلاهبرداری ۳ میلیارد ریالی از زنان مجرد از طریق سایت‌های همسریابی

سلامت نیوز: رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی، از دستگیری فرد کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد، که از طریق سایت‌های همسریابی و دوستیابی با فریب زنان مجرد و با دادن وعده خرید ملک، خودرو و دریافت وام اقدام به سه میلیارد ریال کلاهبرداری از آنان کرده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: فرد کلاهبردار حرفه‌ای که از طریق سایت‌های همسریابی و دوستیابی با فریب زنان مجرد و با دادن وعده خرید ملک، خودرو و دریافت وام اقدام به سه میلیارد ریال کلاهبرداری از آنان کرده بود،دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال" گفت: در تاریخ یازدهم تیرماه سال جاری خانمی ۴۵ ساله با مراجعه به کلانتری ۱۰۱ تجریش اظهار داشت: در اواخر خرداد ماه از طریق فیسبوک با شخصی به نام ناصر که مدعی بود دندان پزشک و جراح فک است، آشنا شدم.

او ادامه داد:  با توجه به جایگاه شغلی و اجتماعی ناصر به راحتی به وی اعتماد کردم. چند روز پس از آشنایی ناصر با من تماس گرفت و گفت می‌تواند یک واحد مسکونی متعلق به یکی از بستگانش که کارمند شرکت نفت است را با قیمت بسیار پایین‌تر و به شکل امتیاز برای من بخرد که من هم فریب خورده و با عجله یک واحد آپارتمان خود واقع در جنوب شهر تهران را با قیمت پایین‌تر از عرف بازار فروختم و طی چند مرحله مبلغ ۲۵۹ میلیون تومان حاصل دسترنج ۲۷ سال زندگی کارمندی را به حساب بانکی وی واریز کردم.

این مقام انتظامی تصریح کرد، مال باخته افزود: پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم ناصر به پس از دریافت وجه، گوشی همراهش را خاموش کرده است. این در حالی بود که من طی آشنایی ۱۲ روزه با وی هیچ آدرس و نشانی به جز خط تلفن خاموشش از او نداشتم.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی عنوان کرد: با ثبت شکایت اولیه مال باخته در کلانتری، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی قرار گرفت. در گام اول تحقیقات کارآگاهان سرنخی‌هایی از حضور یکی از مجرمان سابقه دار به دست آوردند که به همین شگرد از بانوان کلاهبرداری می‌کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان درگام دوم تحقیقات پلیسی یکی از مرتبطین متهم به نام اکرم را به پایگاه یکم پلیس آگاهی دعوت واز وی در خصوص نحوه آشنایی با ناصر بازجویی به عمل آوردند که وی اظهار داشت شناخت من از ناصر در حد همان مواردی است که شاکی پرونده گفته است و زمانی که متهم از من درخواست پول کرد متوجه شدم قصد کلاهبرداری دارد و ارتباط خود را با وی قطع کردم.

سرهنگ دست خال افزود: کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات خود، محل سکونت ناصر در محدوده جنت آبادشمالی شناسایی کردند که با انعکاس موضوع به مقام قضائی دستور دستگیری وی صادر شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: کارآگاهان در یکم آبان ماه در یک عملیات پلیسی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه یکم منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهم در ابتدا منکر هرگونه ارتباط با شاکی بود، اما در ادامه بازجویی‌ها پلیسی و با توجه به مستندات و مدارک غیر قابل انکار چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، لب به اعتراف گشود:از مدت‌ها پیش با عضویت در سایت‌های همسریابی و دوست یابی و تهیه یک بیوگرافی ساختگی با موقعیت شغلی و اجتماعی مطلوب، نسبت به فریب خانم‌های مجرد اقدام می‌کردم و پس از جلب اعتماد آن‌ها پیشنهادات مالی وسوسه برانگیزی را در خصوص خرید ملک، خودرو، دریافت وام و ... مطرح کرده و با توجه به اینکه اطلاعات فردی من ساختگی بود و مال باختگان تنها یک شماره تماس از من داشتند پس از دریافت پول، گوشی همراه خود را خاموش می‌کردم.

دستخال در پایان افزود: تا کنون ۴ نفر از شاکیان با مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی متهم را مورد شناسایی قرار داده اند، متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه یک تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان احتمالی در اختیار این پایگاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha