پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

رفتهای خرید، بین دوتا گزینه مردد ماندهای. کسی که همراهت است، نظری ندارد و انتخاب را به خودت واگذار کرده. فروشنده از راه میرسد و با لحن متقاعدکنندهای میگوید: «چه خوشسلیقه. هردوش قشنگه ولی اگه نظر منو بخوای، این یکی رو بردار.

سلامت نیوز:رفتهای خرید، بین دوتا گزینه مردد ماندهای. کسی که همراهت است، نظری ندارد و انتخاب را به خودت واگذار کرده. فروشنده از راه میرسد و با لحن متقاعدکنندهای میگوید: «چه خوشسلیقه. هردوش قشنگه ولی اگه نظر منو بخوای، این یکی رو بردار.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،یهکم گرونتره ولی مرگ نداره –از آن اصطلاحات خاص بازاری-» چه کار میکنی؟ خیلی وقتها جنس ارزان، گرانتر تمام میشود. چه جمله سنگینی گفتم! منظورم این است که وقتی هرچند ماه یکبار یک کوله ارزان میخری، با یک حسابوکتاب سرانگشتی متوجه میشوی خیلی بیشتر از خریدن یک کولهپشتی بادوام نسبتا گران که تا چندسال برایت میماند، هزینه کردهای. این قاعده همیشه کار میکند؟

اگر از این نکته بدیهی بگذریم که هر جنس گرانی لزوما باکیفیت نیست، باید بگویم که این قاعده همیشه جواب نمیدهد. چرا؟ نوجوانی، دوره رشد است. شب میخوابی، صبح با قد و هیکل و قیافه تازه بیدار میشوی. استخوانها دارند کشیده میشوند، سروکله چربی و عضله کمکم پیدا میشودو همه این اتفاقها هم لزوما هماهنگ و متناسب با هم رخ نمیدهند.

بنابراین لباس گرانقیمتی که تا سالها کهنه و خراب نمیشود،ممکن است برای تو در نهایت تا چندماه قابل پوشیدن باشد. به همین دلیل تا وقتی تغییر و تحولات ادامه دارند، بهتر است بودجه خریدت را متناسب با آن مدیریت کنی. برای خریدن چیزهایی که تحت تأثیر اندازه قرار نمیگیرند، پیشنهاد میکنم پول به ارزانهای بیدوام ندهی؛ اما وقتی میدانی شلوار باکیفیت پشت ویترین طبق سرعت رشد تو، تا چندوقت دیگر به شلوارک تبدیل میشود، بهتر است برایش هزینه نکنی. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha