مشاور حقوقی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده درباره لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت گفت این لایحه اکنون در اختیار کمیسیون لوایح دولت قرار دارد.

سرانجام لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت»

سلامت نیوز:  مشاور حقوقی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده درباره لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت گفت این لایحه اکنون در اختیار کمیسیون لوایح دولت قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز، اشرف گرامی‌زادگان درگفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «لایحه‌ای که در ۵۳ ماده به قوه قضاییه ارسال شده بود در شهریورماه امسال از سوی قوه قضاییه به دولت ارسال شد و این لایحه اکنون ۷۷ ماده دارد.»

مشاور حقوقی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: «برای به سرانجام رساندن لایحه با سه گروه لایحه تأمین امنیت زنان را به حد مطلوب رساندیم و بعد تقدیم قوه قضاییه کردیم و 6 ماه در معاونت حقوقی قوه قضاییه با ۱۸ قاضی این لایحه نهایی شد.»

وی با بیان اینکه هدف از پیگیری این لایحه تحکیم بنیان خانواده است، گفت: «سیاست معاونت زنان این است که لایحه تامین امنیت زنان را که بعد از مدت‌ها از قوه قضاییه به دولت وارد شده است، اصلاح کند تا ساختار لایحه با ادبیات حقوقی شکل گیرد.»

سال 90 پس از اینکه مقام معظم رهبری بر ضرورت تأمین امنیت زنان و پیشگیری از ظلم به زنان در خانواده تأکید کردند مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در دولت دهم لایحه‌ای را با عنوان لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت تدوین کرد. این لایحه ابتدا در 5 فصل و 92 ماده تدوین شد اما بعد از 6 بار ویرایش در آذر سال 91 به 5 فصل و 81 ماده تغییر پیدا کرد. تغییرات این لایحه همچنان ادامه داشت تا اینکه لایحه مربوط به امنیت زنان بعد از 3 سال بازنویسی سال 94 و در دولت یازدهم به 5 فصل و 51 ماده تغییر یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha