شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 28381

یك متخصص تغذیه گفت: دانش‌آموزان كنكوری میوه و سبزی زیاد بخورند به دلیل اینكه آنها را سرحال و هوشیارتر می‌كند.

كنكوری‌ها میوه و سبزی زیاد بخورند
سلامت نیوز : یك متخصص تغذیه گفت: دانش‌آموزان كنكوری میوه و سبزی زیاد بخورند به دلیل اینكه آنها را سرحال و هوشیارتر می‌كند.

علی شمس نورایی در گفت‌و‌گو با  فارس  اظهار داشت: وعده‌های غذایی در تأمین مواد مغذی و انرژی مورد نیاز بدن دانش‌آموزان نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی گفت: بهتر است، دانش‌آموزان وعده‌های غذایی به طور منظم و در ساعت معینی مصرف كنند؛ مصرف میان‌وعده‌ها یك اقدام پیشگیرانه است كه موجب می‌شود دانش‌آموزان وعده غذایی بعدی را با كنترل مصرف كنند.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: بهتر است وعده‌های غذایی دانش‌آموزان پرحجم و پركالری نباشد؛ میان وعده‌های غذایی باید سرشار از موادمغذی باشد.

شمس نورایی بیان داشت: میان‌وعده دانش‌آموزان كنكوری باید شامل انواع مغزها مثل بادام، پسته، بادام زمینی، فندق، نخود و كشمش باشد به دلیل اینكه این مواد سرشار از پروتئین و عناصر ریز مغذی شامل منیزیم، آهن، روی و سایر ویتامین‌ها است كه برای یادگیری بسیار ضروری هستند.

وی افزود: میوه‌‌ها و سبزی‌ها گروه دیگری از مواد غذایی هستند كه برای میان وعده دانش‌آموزان بسیار مفید است؛ این گروه از مواد غذایی علاوه بر تأمین ویتامین‌ها، عناصر مفید، قند مصرفی سلول‌های مغز را نیز تأمین می‌‌كند.

این متخصص تغذیه بیان كرد: مصرف سبزی‌ها و میوه‌‌ها نه تنها در دانش‌آموزان احساس سنگینی و خواب‌آلودگی ایجاد نمی‌كند بلكه آنها را هوشیار‌تر و سرحال‌تر می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha