اگر به دنبال خوراکی‌هایی هستید که به کوچک کردن سایز شکم کمک کند، این مطلب را از دست ندهید.

با این خوردنی‌ها چربی‌های شکمتان را به سرعت ذوب کنید

سلامت نیوز:اگر به دنبال خوراکی‌هایی هستید که به کوچک کردن سایز شکم کمک کند، این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،   بهترین راه برای آب کردن چربی شکم، کم کردن کالری اضافی است، اما لازم نیست همه مواد غذایی از رژیم غذایی حذف شود. جسیکا کراندل، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی می‌گوید: افزایش مقدار فیبر محلول مصرفی شما، یکی از راه‌های مناسب برای کوچک کردن شکم است.


برخی از مواد غذایی سرشار از فیبر محلول هستند که از آن جمله می‌توان به جو، آجیل، لوبیا و انواع توت‌ها اشاره کرد. فیبر محلول نسبت به کربوهیدراتی مانند یک تکه نان- که می‌تواند باعث افزایش قند خون شما شود- عملکرد بسیار بهتری در کنترل قند خون دارد. در ادامه به معرفی برخی از مواد غذایی دیگر که برای از بین بردن چربی شکم و پهلو‌ها مفید هستند، می‌پردازیم. 


موز

در کنار بسیاری از غذا‌های سالم، موز برای آب کردن چربی‌های شکم شهرت چندانی ندارد، اما در واقع منبع خوبی برای مواد مغذی است. به ویژه، پتاسیم موجود در موز می‌تواند مایعات اضافی را از سیستم بدنی خارج کند. کراندل می‌گوید: اگر وزن زیادی از بدن شما را آب تشکیل می‌دهد، باید بدانید این حالت در نتیجه تغذیه نادرست ایجاد می‌شود. به عنوان مثال عادت دارید غذا‌های شور زیادی بخورید، در این شرایط غذا‌های پر پتاسیم مانند موز می‌توانند به خلاص شدن از شر این حجم آب اضافی کمک کنند. این داروی خانگی می‌تواند به شما در از دست دادن چربی شکم هم کمک کنند.


هندوانه

هندوانه میوه دیگری است که پتاسیم زیادی برای کاهش وزن ناشی از تجمع آب دارد. طبق یک مطالعه در ژورنال Nutrition، هندوانه همچنین یک منبع خارق العاده از آرژنین، یک اسید آمینه است، که به بدن در سوختن سریع چربی کمک می‌کند.

ماست پروبیوتیک

غذا‌های پروبیوتیک حاوی باکتری‌های خوبی هستند که می‌توانند هضم غذا را تنظیم کنند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ در مجله بریتانیایی تغذیه انگلیس نشان داد که زنانی که از پروبیوتیک استفاده می‌کنند، به مقدار بیشتری نسبت به زنانی که با پروبیوتیک تغذیه نشده اند، وزن کم کردند.


خیار

خیار با دارا بودن مقدار بالای آب و کالری کم، به عنوان یک میان وعده سالم با فیبر محلول زیاد، حجم معه را پر کرده و شما را سیر نگه می‌دارد. ثابت شده است که برای کاهش وزن، چربی‌های بیشتری را با این ماده غذایی می‌توانید بسوزانید.

پاپایا

پاپایا حاوی بسیاری از آنزیم‌های پروتئولیتیک است که هضم را آسانتر می‌کند و منبع خوبی از فیبر، ویتامین A و ویتامین C است.

مارچوبه

مارچوبه می‌تواند افزایش بوی ادرار می‌شود، اما از آنجا که دارای مزایای زیادی برای سلامتی است، به هر حال خوب است آن را بخورید. مقادیر زیاد اسید آمینه آسپاراژین موجود در آن باعث می‌شود مارچوبه یک ادرارآور طبیعی باشد. به علاوه، فقط یک فنجان مارچوبه حاوی سه گرم فیبر است، بنابراین نیاز شما به موادغذایی را در بین وعده‌ها پر می‌کند. سایر سبزیجات سرشار از فیبر شامل فلفل دلمه ای، کلم بروکلی و نخود فرنگی هستند.

نعناع فلفلی

کرندل خاطر نشان می‌کند که عصاره نعناع به دلیل کاهش گاز و سهولت تحریک دستگاه گوارش معروف است و از پرخوری جلوگیری کند.


چای بابونه

تحقیقات نشان می‌دهد استرس می‌تواند شما را بیمار کند و حتی بر وزن شما هم تأثیر بگذارد. کراندل هشدار می‌دهد: استرس باعث افزایش چربی شکم می‌شود. چای بابونه به طور طبیعی بدن شما را آرام می‌کند و نفخ را تسکین می‌دهد. آبرسانی راه دیگری برای مقابله با چربی شکم است و نوشیدن این چای می‌تواند در تامین ده لیوان مایعات توصیه شده به صورت روزانه به شما کمک کند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ که حاوی بیش از ۶۰ درصد کاکائو باشد از خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی برخوردار است. کراندال می‌گوید: "این نوع شکلات می‌تواند التهاب را کاهش داده ومیل شما به شیرینی را مهار کند.

عدس

بذر‌هایی که در غلاف‌ها رشد می‌کنند (مانند عدس، نخود، لوبیا سفید و نخود فرنگی) با پروتئین و فیبر بالایی پر شده اند و این باعث می‌شود نتوانید چاق شوید. عدس را با یک سالاد یا پروتئین بدون چربی به همراه هم مصرف کنید.


فلفل تند

فلفل قرمز نه تنها باعث تقویت سوخت و ساز بدن می‌شود، بلکه کپسایسین - ماده مؤثری که باعث طعم داغ آن‌ها می‌شود- موجود در آن می‌تواند به جلوگیری از پرخوری کمک کند. فلفل دلمه‌ای را به املت، سالاد یا مواد سرخ کرده اضافه کنید تا جلوگیری از تجمع چربی در شکم تان بیشتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha