رئیس نوزدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های گوارش و کبد، گفت: نزدیک ۳۰ درصد مردم ایران دچار بیماری‌های گوارش و کبد هستند.

ابتلای ۳۰ درصد ایرانی‌ها به بیماری‌های گوارش و کبد

سلامت نیوز:رئیس نوزدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های گوارش و کبد، گفت: نزدیک ۳۰ درصد مردم ایران دچار بیماری‌های گوارش و کبد هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رضا ملک زاده با اشاره به اینکه یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در کشور، بیماری‌های گوارش و کبد هستند، گفت: نزدیک ۳۰درصد مردم ایران دچار درجاتی از بیماری‌های گوارش و کبد هستند.


وی با بیان اینکه ۵۰درصد علل مرگ‌های زودرس در ایران سکته‌های قلبی و مغزی است، گفت: اکثر  این بیماران دچار کبد چرب نیز هستند و اگر بتوانیم کبد چرب را مراقبت و کنترل کنیم، آمار سکته‌ها را نیز می‌توانیم کاهش دهیم.


این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه ۲۰ درصد مردم ایران از بیماری ریفلاکس رنج می‌برند، افزود: موضوع دیجیتال هلث یکی از موارد مهمی است که در کنگره نوزدهم گوارش و کبد  مورد بحث قرار می‌گیرد.


بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، ملک‌زاده با اشاره به بیماری آی بی دی یا بیماری مزمن التهابی روده، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عوامل ایجاد این بیماری اسهال خونی مزمن است و بیماری است که مادام‌العمر بوده و همیشه باید بیمار دارو مصرف کند.


رئیس نوزدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های گوارش و کبد ایران با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه تولید داروهای مربوط به بیماری‌های گوارش و کبد، افزود: تمام داروهای موجود در دنیا که برای درمان بیماری‌های گوارش و التهاب روده مصرف می‌شود، در ایران تولید شده و با کیفیت عالی و قیمت مناسب عرضه می‌شوند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha