شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 28387
 سلامت نیوز :عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی گفت: با توجه به تعداد زیاد مبتلایان به سرطان در استان باید تمهدیدات اساسی برای حمایت از بیماران سرطانی اندیشیده شود.

به گزارش فارس ، علاء‌الدین مهری در آیین افتتاح بخش جدید شیمی‌درمانی بیمارستان امید ارومیه اظهار داشت: خیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید با تخصیص اعتبار مورد نیاز در راستای فراهم كردن امكانات درمانی و دارویی برای بیماران سرطانی برنامه‌ریزی كنند تا بیماران و خانواده‌های آنها مشكلات ناشی از این بیماری را با سختی كمتری پشت سر بگذارند.
وی افزود: هنگامی كه مركز پژوهشی و درمانی امید ارومیه در سال‌های گذشته به مرحله بهره‌برداری رسید دو دستگاه شتاب‌دهنده خطی برای استفاده كردن بیماران در این مكان تعبیه شد كه هم اكنون یك دستگاه شتاب‌دهنده خطی بنا به دستور دریافتی از سازمان انرژی اتمی از سیستم درمانی این بیمارستان خارج شد چرا كه منبع اشعه كاهش یافته بود.
این مسئول خاطرنشان كرد: هم‌اكنون یك دستگاه شتاب‌دهنده خطی با مشاركت خیران استان برای تجهیز بیمارستان امید ارومیه خریداری شده است كه خریداری یك دستگاه دیگر نیز به طور جدی باید مورد توجه قرار گیرد چرا كه اگر به طور مكرر و بدون برنامه از این دستگاه استفاده شود در كمترین زمان فرسوده شده و امكان پاسخگویی به بیماران به طور كامل از بین می‌رود.
وی با اشاره به اینكه آذربایجان غربی استانی محروم قلمداد می‌شود افزود: منابع مالی دستگاه‌ها و خیران نیز محدود است ولی با وجود همه این مشكلات باید از طریق همكاری كردن در راستای تامین نیازهای بیماران سرطانی برنامه‌ریزی شود و حمایت از بیماران خاص از جمله سرطانی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
مهری با بیان اینكه بیماران مبتلا به انواع سرطان برای تامین امكانات درمانی با مشكل مالی مواجه هستند، خاطرنشان كرد: بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان در آذربایجان غربی از طبقه محروم جامعه هستند، همچنین تعدادی از بیماران نیز برای دریافت خدمات درمانی مجبور به سفر كردن از سایر نقاط استان به ارومیه هستند كه این موضوع مشكل مالی آنها را برای سپری كردن مراحل درمان مضاعف كرده است به طوری‌كه فشار زیادی به خانواده آنها تحمیل می‌شود.
عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی پشتیبانی روانی از بیماران را مكمل حمایت مالی دانست و تاكید كرد: افراد خیر و تشكل‌های مردمی باید برای تقویت قوای روحی و ایجاد امید به زندگی در بیماران همت كنند تا این افراد مشكلات جسمی و مالی ناشی از بیماری را به راحتی پشت‌سر گذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha