یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 283904

غذا‌هایی که هضم آن‌ها بیشتر طول می‌کشد، می‌توانند به افزایش دمای بدن در روزهای سردتر کمک کنند.

خوردنی‌هایی که بدنتان را گرم نگه می‌دارند

سلامت نیوز:غذا‌هایی که هضم آن‌ها بیشتر طول می‌کشد، می‌توانند به افزایش دمای بدن در روزهای سردتر کمک کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  غذایی که می‌خورید بر روی بدن شما تأثیر می‌گذارد. هنگامی که درجه حرارت محیط در فصل سرما کاهش می‌یابد، مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند به افزایش درجه حرارت بدن کمک کند تا احساس گرما کنید. در ادامه به معرفی چند خوردنی مغذی که می‌توانند در روز‌های سرد پیش رو به شما کمک کنند، می‌پردازیم.


ترموژنز و حرارت بدن

به طور کلی، غذا‌هایی که هضم آن‌ها بیشتر طول می‌کشد، می‌توانند به افزایش دمای بدن کمک کنند و شما را گرم‌تر کنند. اصطلاح پزشکی برای این فرایند ترموژنز است که فرآیند تولید گرما در بدن ناشی از سوخت و ساز مواد غذایی است؛ بنابراین در فصول سرد سال به دنبال غذایی باشید که دارای چربی‌های سالم، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌های سالم باشد. بسیاری از این غذا‌ها پیچیده هستند و زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارند.


موز بخورید

موز دارای ویتامین B و منیزیم زیادی است که برای عملکرد صحیح غده‌های تیروئید و آدرنال شما مهم است. این غدد به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند. موز همچنین می‌تواند روحیه شما را تقویت کرده و حافظه شما را بهبود ببخشد.


چای زنجبیل بنوشید

چای زنجبیل داغ می‌تواند شما را در یک روز سرد، کاملا گرم نگه دارد. زنجبیل برای سلامتی سیستم گوارشی مفید است و می‌تواند تولید گرما در بدن را تحریک کند، به این معنی که بدن شما را از داخل به بیرون گرم می‌کند. گرم نگه داشتن تنها یکی از بسیاری از مزایای سلامتی نوشیدن چای زنجبیل است.


جو بخورید

روز خود را با یک صبحانه از نان جو گرم یا انواع فرنی شروع کنید. جو دوسر منبع بسیار خوبی از غلات کامل و فیبر است. فیبر می‌تواند کلسترول شما را بهبود بخشد و در شما احساس سیری ایجاد کند.


قهوه بنوشید

یکی از فواید نوشیدن قهوه به دلیل کافئین آن است. کافئین سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند دمای بدن شما را بالا ببرد.


گوشت قرمز بخورید

گوشت قرمز مانند گوشت گاو و گوسفند منبع خوبی از آهن است. آهن یک ماده معدنی مهم برای کمک به حمل اکسیژن در بدن است. افرادی که آهن کمی دارند ممکن است در دست و پای احساس سرما کنند و یا به راحتی دچار خستگی شوند. خوردن گوشت قرمز همچنین می‌تواند ویتامین B۱۲ را تأمین کند که به داشتن اعصاب سالم و یک سیستم ایمنی قوی کمک می‌کند.


سیب زمینی شیرین بخورید

سیب زمینی شیرین و سایر سبزیجات ریشه‌ای برای فرآیند هضم به انرژی بیشتری احتیاج دارند و این باعث افزایش دمای بدن می‌شود. این سبزیجات سرشار از ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم هستند. تحقیقات نشان می‌دهد سیب زمینی شیرین برای سلامتی چشم مفید است.


کدو حلوایی بخورید

کدو تنبل یک خوراکی مغذی برای گرم شدن در یک روز سرد است. این غذای پاییزی پر از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم است و مقادیر زیاد ویتامین C و پتاسیم موجود در آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و فیبر آن به سلامت دستگاه گوارش شما کمک می‌کند.


آب بنوشید

یک روش ساده برای کمک به بدن شما در پاییز و زمستان، نوشیدن آب است. آب بدن شما را در بهترین حالت ممکن نگه می‌دارد و به تنظیم دمای داخلی شما کمک می‌کند. کم آبی باعث کاهش دمای بدن (هیپوترمی) می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha