سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: بیش از 70 پیوند قلب در مركز مسیح دانشوری انجام شده كه در این زمینه موفقیت بالایی را كسب كرده است.

به گزارش  فارس ، مرضیه وحید دستجردی امروز در حاشیه برنامه اعلام موفقیت‌های محققان مركز آموزشی، پژوهشی و درمانی مسیح دانشوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 70 پیوند قلب در مركز مسیح دانشوری انجام شده است كه در این زمینه موفقیت بالایی را كسب كرده و مواردی از پیوند قلب و ریه را انجام داده‌ است؛ این مركز از مراكز اصلی پیوند قلب و ریه است.

وی گفت: در سال گذشته كه آنفلوانزای H1N1 شیوع پیدا كرد، این مركز به عنوان مركز ریفرال سخت‌ترین بیماران را درمان كرد.

وحید دستجردی در خصوص اعلام تعرفه‌های پزشكی اضافه كرد: جلسه كارگروه تعرفه در هیئت دولت هفته آینده برگزار می‌شود كه امیدواریم تعرفه‌ها در این جلسه نهایی شود همچنین تدابیری دیده شده است كه از بروز تأخیر در اعلام تعرفه‌های پزشكی در سال‌های آینده جلوگیری شود؛ در قانون برنامه پنجم تشكیل شورای عالی سلامت دیده شده است كه امیدواریم هر چه سریع‌تر ساختار این شورا به صورت لایحه به مجلس ارائه شود و به تصویب برسد.

وی اظهار داشت: حدود 8 ماه است كه پرداخت قطعی سازمان‌های بیمه‌گر به مراكز درمانی صورت نگرفته است و در حال حاضر 58 درصد اعتبارات بیمارستان‌ها از پرداخت‌های بیمه‌ای و 42 درصد از اعتبار دولتی تأمین می‌شود كه عدم پرداخت به موقع مطالبات باعث بروز مشكل در سیستم خدمت رسانی مراكز دولتی خواهد شد.

وزیر بهداشت بیان كرد: سازمان‌های بیمه گر باید 70 درصد مطالبات مراكز درمانی را تا 2 هفته پس از ارائه خدمت پرداخت كرده و مابقی را باید ظرف 3 ماه آینده بپردازند.

وی افزود: تغییر مدیریت بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، شهید رجایی و شریعتی به دنبال تغییرات مدیریت معمول رخ داده و بعید است به دلیل جریان رهاسازی بیماران باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha