تحقیقات جدید نشان می دهند که چندین عامل محیطی بر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ تأثیر دارند. در چند سال گذشته شاهد افزایش سریع دیابت نوع ۲ بوده ایم. بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲، این بیماری در ایالات متحده ۴٫۸٪ هر ساله افزایش یافته است.عوارض ناشی از دیابت عامل اصلی نابینایی بزرگسالان، نارسایی کلیه و قطع عضو است.

کدام عوامل محیطی بر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ تأثیر دارد؟

سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می دهند که چندین عامل محیطی بر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ تأثیر دارند. در چند سال گذشته شاهد افزایش سریع دیابت نوع ۲ بوده ایم. بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲، این بیماری در ایالات متحده ۴٫۸٪ هر ساله افزایش یافته است.عوارض ناشی از دیابت عامل اصلی نابینایی بزرگسالان، نارسایی کلیه و قطع عضو است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، رژیم غذایی و فعالیت بدنی نا کافی هنگامی که به یک پیش بینی ژنتیکی اضافه می شوند، بسیاری از این حالت ها را تشکیل می دهند. اما، آیا این دو عامل خطر تنها تأثیرات محیطی را نشان می دهد که روند رو به رشد دیابت در ایالات متحده را توضیح می دهد؟

تحقیقات جدید برای بررسی اینکه آیا عوامل محیطی در مناطق روستایی و شهری نیز نقش ایفا می کنند، تعیین شده است.

در این تحقیق محققان اثرات زیست محیطی انباشته بر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را اندازه گیری کردند. برای این منظور، آنها یک شاخص کیفیت محیطی (EQI) تهیه کردند که شامل داده هایی در مورد کیفیت هوا، آب و زمین و همچنین عوامل جامعه شناختی در یک منطقه معین است.

EQI همچنین شامل فاکتورهای دامنه ساخته شده است. یعنی تعداد رستوران های فست فود در یک منطقه، چند تصادف مرگبار و تعداد بزرگراه ها یا واحدهای مسکونی عمومی.

نتایج این تجزیه و تحلیل نشان داد که به طور کلی، کیفیت محیط فقیرتر با شیوع بالاتر دیابت نوع ۲ ارتباط دارد.

این تحقیق کیفیت هوای پایین و عوامل ساختاری و جامعه‌شناختی را با خطر بیشتر دیابت در مناطق روستایی مرتبط کرده است. با این حال، در مناطق شهری، محققان تنها عوامل هوایی و جامعه‌شناختی را با خطر دیابت مرتبط می دانند.

این یافته ها مطالعات قبلی را تأیید می کنند که حاکی از افزایش خطر ابتلا به دیابت در مناطق شهری با کیفیت پایین هواست، یا مطالعاتی که نشان دهنده تغییر در کیفیت هوا است، که ممکن است مقاومت به انسولین را بالا ببرد. محققان می گویند ، نفوذ محیط زیست بسیار بیشتر از آلودگی است.

در واقع درک عوامل جمعیتی اقتصادی و اجتماعی محلی می تواند به جوامع کمک کند تا مقررات و سیاست های زیست محیطی را برای بهبود نتایج بهداشتی ساکنینشان بهبود بخشند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha