دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 283983

میوه بِه دارای فیبر بالایی است و باعث کاهش وزن و محافظت غشاهای بدن در برابر سرطان می‌شود.

میوه ضدسرطان که موجب کاهش وزن می‌شود

سلامت نیوز:میوه بِه دارای فیبر بالایی است و باعث کاهش وزن و محافظت غشاهای بدن در برابر سرطان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  میوه‌ها یکی از پرخاصیت‌ترین خوردنی‌ها به حساب می‌آیند که افراد می‌توانند در رژیم غذایی خود آنها را قرار دهند، بِه نیز از این مسئله مستثنی نیست؛ خواص بِه به قدری فراوان است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌توان از این میوه استفاده کرد.

در ادامه این متن با بخشی از خواص آن آشنا می‌شویم.


خوردن به موجب کاهش استرس و اضطراب می‌شود

 میوه بِه دارای آنتی اکسیدان‌های مختلف است که این مواد باعث کاهش استرس می‌شوند.


مقابله با سرطان 

یکی دیگر از خواص میوه بِه مبارزه با عارضه سرطان است. آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و باعث نابودی سلول‌های سرطانی بدخیم می‌شود و همچنین تانن موجود در دانه‌های بِه از غشاهای بدن در مبارزه با سرطان محافظت می‌کنند.


ضدالتهاب بودن بِه 

ویتامین ث در بِه حدود 25 درصد از نیازهای بدن انسان را رفع می‌کند همچنین این ویتامین بدن را در برابر بیماری‌های التهابی مقاوم می‌کند.

درمان استفراغ در زنان باردار

 میوه بِه را برای بهبود حالت تهوع می‌توان به صورت پخته استفاده کرد؛ به ادرارآور است و به دفع سموم نیز کمک می‌کند.
کاهش وزن با مصرف به از جمله میوه‌هایی که دارای کالری کم، اما فیبر فراوان است می‌توان به بِه اشاره کرد، به طور کلی 100 گرم میوه بِه خام دارای کلسترول بسیار پایینی است. طبق تحقیقات انجام شده میوه بِه در کاهش کلسترول خون نقش مهمی دارد و باعث کاهش فشار خون و سلامت قلب می‌شود.


خاصیت ضدویروسی به

بِه دارای خواص ضدویروس بالایی است به طوری که ترکیبات سلولی این میوه در برابر بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی مقاومت بدن را افزایش می‌دهند.


خواص بِه برای پوست و مو 

سطح بالای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در بِه باعث کاهش چروک و جوان‌سازی پوست صورت می‌شود و به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی از پوست شما در برابر اثرات و اشعه ماورابنفش خورشید محافظت می‌کند. میوه بِه غنی از آهن، مس و روی می‌باشد. این سه ماده معدنی برای تقویت مو و افزایش رشد مو مفید هستند.


درمان کبد چرب

از دیگر خواص بِه می‌توان برای درمان بیماری‌های کبدی مانند کبد چرب اشاره کرد؛ مصرف منظم میوه بِه برای سم‌زدایی کبد و درمان کبد چرب مفید است.

درمان دیابت

بِه سرشار مقادیر بالای فیبر و گلیسیمی پایین است و برای جلوگیری از افزایش سطح قندخون و همچنین کاهش میزان قندخون افراد دیابتی مفید است.
خواص برگ و روغن به دمنوش بِه برای کاهش افسردگی، گلودرد و سرفه مفید است همچنین جوشانده برگ به برای ضدعفونی کردن و درمان زخم مفید است. روغن دانه بِه برای تقویت قلب و تقویت کبد و معده مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha