شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 28399
سلامت نیوز :برنامه ملی كنترل سرطان پس از بررسی اولویت ها در نظام ارائه خدمات سلامت و نظام بهداشت كشور مستقر خواهد شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت  ضمن اعلام این خبر گفت: تدوین پروتكل های تشخیصی درمانی در بحث سرطان و بیماری هایی كه رواج بیشتری دارد به برنامه ریزی در امور پیشگیری، تشخیص و درمان در نظام سلامت احتیاج دارد.
دكتر محققی ادامه داد: برنامه ملی كنترل سرطان برنامه جامعی است كه شامل ابعاد پیشگیری در سطوح اول، دوم و سوم است و  برنامه های دیگری را كه ناظر به نظام اطلاعات ، آمار و ثبت سرطان ها است در اولویت برنامه های شبكه تحقیقات سرطانی كشور قرار دارد.
رییس شبكه تحقیقات سرطانی كشور خاطر نشان كرد: سعی داریم تا با راهبردهای علمی، پژوهشی و بعد از گذر از مراحل آموزشی برنامه ملی كنترل سرطان را بر اساس اولویت ها در نظام بهداشتی كشور مستقر كنیم.
وی اضافه كرد: شبكه تحقیقات سلامت در حال حاضر از اجتماع 23 مركز تحقیقاتی فعال در امور مختلف سرطان در كشور فعالیت خود را آغاز كرده و اولین برنامه خود را تدوین پروتكل شیمی درمانی سرطان سینه قرار داده است چراكه این بیماری از شایع ترین بیماری های زنان به حساب می آید.
دكتر محققی اظهار داشت: بعضی از بیماران بر حسب اقتضائات بیولوژیكی خود برای درمان بیماریشان نیاز به استفاده از داروهای گران قیمت دارند و رسیدگی به این مسئله هم از جمله اولویت های برنامه ملی كنترل سرطان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha