شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴
سلامت نیوز :به گزارش فارس ، جواد خشابی در آیین افتتاح بخش جدید شیمی‌درمانی مركز پژوهشی و درمانی امید ارومیه اظهار داشت: بخش جدید درمانی بیمارستان امید ارومیه با مشاركت خیران استان به امكانات درمانی مورد نیاز تجهیز شد.
وی با بیان اینكه حدود 10 میلیارد ریال اعتبار برای این منظور تخصیص یافته است تصریح كرد: بخش درمانی جدید این بیمارستان با تخصیص اعتبار مورد نیاز به یك دستگاه شتاب‌دهنده خطی تجهیز شده است از این‌رو به تعداد بیشتری از بیماران مراجعه كننده توسط كادر پزشكی پاسخگویی می‌شود.
این مسئول افزود: با توجه به اینكه بیماری سرطانی در آذربایجان غربی شایع است پس باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خیر‌ان در راستای حمایت از بیماران برنامه‌ریزی كنند كه در این صورت با توجه به تعداد زیاد و پراكنده بودن بیماران در سطح استان امكانات دارویی و درمانی به اندازه نیاز در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
خشابی خاطرنشان كرد: موسسه‌های خیریه و نهادهای مردمی فقط برای تامین منابع مالی همكاری می‌كنند به طوری‌كه در هیچ یك از مناطق استان موسسه خیریه برای پرتو‌درمانی بیماران راه‌اندازی نشده است.
وی بر لزوم تهیه یك دستگاه سی‌تی‌اسكن تاكید كرد و گفت: برای اینكه خدمات درمانی و دارویی بهتری به بیماران سرطانی ارائه شود باید علاوه بر دستگاه شتاب‌دهنده خطی یك دستگاه سی‌تی‌اسكن نیز تهیه شود.
این مسئول تصریح كرد: 10 سال گذشته به طور مكرر در طول جلسه‌های مختلف و مكاتبه‌های اداری از مدیران ارشد درخواست شده كه این انجمن به عنوان موسسه خیریه قلمداد شود چرا كه موسسه‌های خیریه از پرداخت عوارض و مالیات معاف هستند.
خشابی ادامه داد: با وجودی كه موضوع فوق توسط هیئت مدیره انجمن پیگیری شده است ولی با وجود پیگیری‌ها نتیجه مورد انتظار به دست نیامده است لذا امیدواریم این موضوع در سفرهای هیئت دولت به آذربایجان غربی برای بررسی مطرح شود.
وی از همكاری اقشار مختلف مردم با انجمن قدردانی كرد و اظهار داشت: تشكل‌های مردمی به‌ویژه بانوان و جوانان به طور مستمر با متولیان این انجمن ارتباط دارند به طوری‌كه در انجام دادن اقدامات مختلف اعم از احداث ساختمان درمانی و استراحتی همچنین فراهم كردن هزینه درمان بیماران مستمند حضور موثر دارند.
رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی در آذربایجان غربی هزینه‌های درمان بیماری سرطان را بسیار سرسام‌آور دانست و افزود: فراهم كردن دارو و امكانات درمانی نه‌تنها برای بیماران با سطح درآمد پایین بلكه برای بیماران طبقه متوسط جامعه نیز به سختی امكان‌پذیر است از این رو باید مسئولان برای حمایت از این قبیل بیماران اهتمام جدی داشته باشند.
به گزارش فارس بخش جدید شیمی‌درمانی مركز پژوهشی درمانی امید ارومیه ( ویژه بیماران سرطانی ) با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد این بخش درمانی به همت خیر و عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی احداث شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha