عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران، در ارتباط با تزریق ارز دولتی به بازار دارویی کشور، توضیحاتی ارائه داد.

قیمت دارو باید واقعی شود/ تبعات تزریق ارز دولتی

سلامت نیوز:عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران، در ارتباط با تزریق ارز دولتی به بازار دارویی کشور، توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،حمید خیری گفت: دارو باید قیمت واقعی خود را پیدا کند و تا زمانی که این معضل برطرف نشده، مشکلات مختلف به صورت دومینو وار به حوزه دارو خراب می شود.


وی افزود: تا زمانی که دارو به قیمت واقعی خود نرسیده، نمی توان از مدیریت بهینه منابع و هزینه ها صحبت کرد.
خیری ادامه داد: وقتی دارو با یارانه هایی نظیر اختصاص ارز دولتی، توزیع می شود، مسیر قاچاق معکوس آن هموار خواهد شد، کما اینکه در حال حاضر نگرانی هایی بابت قاچاق دارو از کشورمان به کشورهای همسایه وجود دارد.


عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران، تاکید کرد: دارو باید در قالب ارز نیمایی به دست مصرف کننده برسد ولی معنای این خواسته، آن نیست که گرانی دارو به مردم و مصرف کننده منتقل شود، بلکه باید از ساختارهای بیمه گر یا سایر ابزارها و راهکارهای مناسب، برای جلوگیری از ایجاد فشار بر بیماران استفاده کرد.
خیری گفت: دولت موظف است که زیرساخت های لازم را فراهم کند تا افزایش قیمت دارو به مردم منتقل نشود. در غیر این صورت تغییر نرخ ارز دارو، مصائب دیگری به دنبال خواهد داشت که می تواند فضای عمومی بهداشت و درمان کشور را باچالش های جدی مواجه کند.


وی افزود: قطعا در این مسیر باید اذعان داشت که این تصمیم، صرفا در حوزه اختیارات و توانایی های سازمان غذا و دارو نیست و باید دولت به معنای واقعی کلمه، اراده کند و این تغییر بزرگ را به سرانجام برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha