معمولاً کودکان بسیار تمایل دارند میانوعده هایی را بخورند که برای سلامتی آنها مفید نیست. بیشتر آنها ترجیح میدهند به جای استفاده از میوه و سبزیجات تازه، از چیپس و پفک و تنقلاتی استفاده کنند که هیچ ارزش غذایی برای آنها ندارد.

سلامت نیوز : معمولاً کودکان بسیار تمایل دارند میانوعده هایی را بخورند که برای سلامتی آنها مفید نیست. بیشتر آنها ترجیح میدهند به جای استفاده از میوه و سبزیجات تازه، از چیپس و پفک و تنقلاتی استفاده کنند که هیچ ارزش غذایی برای آنها ندارد.

اگر به سلامتی کودک خود علاقه مند هستید، باید هرچه زودتر به کودک خود آموزش دهید که چه چیزی برای سلامتی او مفید است و باید آن را بخورد و چه چیزی برای او مضر است و نباید بخورد. برای شروع بهتر است میانوعده های او را اصلاح کنید.
اولین گام برای اصلاح رژیم غذایی کودکان این است که بدانید کودکان شما چه نوع غذایی را دوست دارند. میتوانید با معرفی میوه ها و سبزیجات به او کمک کنید. معمولاً کودکان دو یا سه نوع میان وعده ای را که شما قبلاً برای او درست کرده اید دوست دارند. بنابراین سعی کنید این غذاها را به رژیم غذایی کودک اضافه کنید و هنگامی که میخواهند به سراغ مواد غذایی بی ارزش بروند، آنها را به کودک پیشنهاد بدهید. اگر به کودکان خود آموزش دهید که به جای مواد غذایی بسیار شیرین و یا چرب از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنند، هنگامی که قدری بزرگتر شدند، از مصرف مواد بی ارزش خودداری می کنند.
هنگامی که قصد تهیه میان وعده را برای کودکان خود دارید، آنها را هم در این کار دخالت دهید. کودکان عاشق یادگیری مسئولیت ها و وظایف جدید هستند، بنابراین از آنها بخواهید که به شما کمک کنند. یکی از ساده ترین میانوعده ها میانوعده ای است که از تخمه آفتابگردان، کشمش، میوه های خشک، آجیل و خشکبار دیگری که کودکان دوست دارند تشکیل یافته باشد. تمام مواد را کیسه کوچکی ریخته و به دست کودکان خود بدهید تا آنها را خوب تکان دهند. این کار باعث میشود کودکان احساس خوبی نسبت به مواد داخل پاکت داشته باشند. در روزهای گرم برای سالم ماندن مواد غذایی میتوانید آن هارا در یخچال نگه داری کنید.
اگر مواد غذایی خاصی را کودکان شما دوست ندارند و فکرمی کنید برای بدن آنها بسیار مفید است، می توانید به قطعات بسیار کوچک تقسیم کرده و آنها را لابه لای گوشت مرغ یا هر چه که آنها دوست دارند پنهان کرده و به کودکان بدهید. میتوانید مقداری هم پنیر لای آن بگذارید. ساندویچ کره بادام زمینی و یا پنیر خامه ای نیز یکی از ساندویچ های بسیار مفید برای کودکان است.
یکی دیگر از راه های گنجاندن مواد غذایی مفید به رژیم غذایی کودکان، افزودن تنوع هنگام صرف میانوعده ها است. کودکان عاشق بازی کردن با غذا ها هستند، بنابراین هنگام خوردن میوه ها و سبزیجات مفید، آها را سرگرم کنید. برای کم کردن میزان چربی موجود در سس ها، می توانید قدری ماست کم چرب به آن اضافه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha