مطالعه اخیر نشان می دهد عفونت های مادر می تواند منجر به اختلالات روانی در نوزاد شود.

عفونت دوران بارداری منجر به اختلالات روانی در نوزاد می شود

سلامت نیوز:مطالعه اخیر نشان می دهد عفونت های مادر می تواند منجر به اختلالات روانی در نوزاد شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، هم در انسان و هم در حیوانات مشاهده شده است که عفونت های شدید در زنان باردار فاکتور پرخطر ابتلا به اختلالات روانی نظیر شیزوفرنی و اختلال اوتیسم در سنین بالاتر نوزاد است.


محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک در موش های آزمایشگاهی مشاهده کردند که چگونه عفونت مادر می تواند منجر به اختلال در رشد سلول های بنیادی و سلول های پیش ساز به سلول های عصبی شود.
«کونستانتین خودوزویچ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «درحالیکه فاکتورهای زیادی در این زمینه شناسایی یا حدس زده شدند، اما ما مراحل رشد نورونی را نشان می دهیم.»


محققان رشد نورون ها را در موش ها مورد مطالعه قرار دادند.
واکنش ایمنی مادر به عفونت، بر سلول های بنیادی و سلول های پیش ساز در تبدیل به سلول های عصبی تاثیر طولانی داشته و می تواند منجر به اختلال جدی و شدید در رشد آنها در مغز شود.


یکی از یافته های اصلی این مطالعه، تاثیر عفونت در زمان های مختلف بارداری بود. براساس زمان عفونت، سلول های پیش ساز متفاوت و در نتیجه نورون های مختلف تحت تاثیر قرار می گیرند.
این یافته بدین معناست که زمان عفونت بسیار مهم است و می تواند تاثیرات متفاوتی براساس مرحله رشد مغز داشته باشد و از اینرو بر پیچیدگی اختلال روانی تاثیر خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha