عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه حفظ تنوع زیستی بدون همکاری دستگاه قضا به عنوان مدعی‌العموم امکان‌پذیر نیست از این دستگاه خواستار جلوگیری از انتقال آب خزر به عنوان جنایتی زیست محیطی شد.

دستگاه قضا به موضوع انتقال آب خزر ورود کند

سلامت نیوز: عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه حفظ تنوع زیستی بدون همکاری دستگاه قضا به عنوان مدعی‌العموم امکان‌پذیر نیست از این دستگاه خواستار جلوگیری از انتقال آب خزر به عنوان جنایتی زیست محیطی شد.

به گزارش سلامت نیوز، علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه حفظ طبیعت، محیط زیست، خاک، آب و تنوع زیستی بدون همکاری دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم امکان‌پذیر نیست، گفت: از حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس دستگاه قضا تقاضا داریم به موضوع انتقال آب خزر ورود کند زیرا این اقدام جنایتی محیط زیستی است و در صورت بی توجهی باید در آینده هزینه‌های سنگینی بپردازیم.

دستگاه قضا به دولت اجازه ندهد تصمیم غیرکارشناسی فاجعه ارومیه را در شمال کشور تکرار کند

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با تاکید بر اینکه سکوت قوه قضائیه در مورد موضوع انتقال آب خزر بیش از این جایز و به مصحلت کشور نیست، افزود: دستگاه قضا نباید اجازه دهد دولت تصمیم غیرکارشناسی فاجعه ارومیه را در شمال کشور تکرار کند در این رابطه تمامی فعالان محیط زیست، دوستداران طبیعت و مردم شمال اعتراض خود را اعلام کردند و این اعتراض‌ها پیش از اینکه دیر بشود باید به گوش قوه قضائیه برسد.

وی با بیان اینکه از دستگاه قضا خواستار جلوگیری از انتقال آب خزر شد و ادامه داد: این اقدام بزرگترین تصمیم ضد محیط زیستی در تاریخ ایران است و هیچ تصمیمی به این اندازه نمی‌تواند تعادل محیط زیست را بر هم بزند زیرا عملیاتی کردن آن سرآغاز تصمیمات غلط بعدی برای برداشت از آب دریای بسته خزر خواهد شد.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس اصل 50 قانون اساسی باید از هر اقدامی که منجر به تخریب محیط زیست می‌شود جلوگیری کرد بر این اساس انتقال آب خزر مغایر با این اصل و تمامی ملاحظات محیط زیستی است و خشکی دریای خزر، تالاب ها و برهم خوردن تعادل محیط زیستی دریا را به دنبال خواهد داشت.

حفاظت از محیط زیست مصداق بارز منافع عامه است

شاعری با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست مصداق بارز منافع عامه است، تصریح کرد: هر چند قوه قضائیه باید هر جایی که منافع عمومی به خطر می افتد به عنوان مدعی العموم ورود کند اما متاسفانه تاکنون در مورد موضوع انتقال آب خزر سکوت کرده و این سکوت به نفع کشور نیست؛ دستگاه قضا نباید اجازه دهد تصمیمات غلط اجرا شود و سپس ورود کند بلکه باید از اقدامات و تصمیمات غیرکارشناسی و ضد محیط زیستی جلوگیری و پیشگیری کند تا تبعات و فجایع بعد از آن دامن کشور را نگیرد.

 این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: به طور قطع اگر قوه قضائیه از ابتدا اجازه اجرای تصمیمات غیرکارشناسی در دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌ها و دریاچه‌ها را نمی‌داد در حال حاضر شاهد خشکی میقان، هورالعظیم، شادگان، ارومیه، گاوخونی، هامون و ده‌ها تالاب بین الملی دیگر و به تبع آن درگیر بودن 23 استان کشور با معضل ریزگردها نبودیم.

ضعیف شدن گوش اجتماعی دولت برای شنیدن مخالفت‌های کارشناسی با انتقال آب خزر

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: گوش اجتماعی دولت برای شنیدن مخالفت‌های کارشناسی با انتقال آب خزر ضعیف شده و صدای مردم شمال کشور به جایی نمی‌رسد جز گوش شنوای دستگاه قضا؛ بنابراین می طلبد رئیس دستگاه قضا که با برخورد با متخلفان امید را در دل مردم زنده کرده به پرونده انتقال آب خزر ورود کند البته سازمان بازرسی به عنوان سازمان تخصصی هم نباید در این رابطه سکوت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha