آذربایجان شرقی مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد، هر هفته یک بیمارستان کشور دچار حادثه از جمله آتش سوزی می‌شود

هر هفته یک بیمارستان کشور دچار حادثه می‌شود

سلامت نیوز:ذربایجان شرقی مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد، هر هفته یک بیمارستان کشور دچار حادثه از جمله آتش سوزی می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد کریمی‌نیا در همایش پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: نزدیک به ۶۰۰ ماده شیمیایی در بیمارستان‌های کشور وجود خارجی دارند، که این موارد باید شناسایی و به آنها توجه شود.


وی با اشاره به دیگر تهدیدهای طبیعی و عامدانه در حوزه پدافند غیرعامل گفت: به عنوان مثال قوانین سلامت کشور بیش از نیم قرن است که تدوین شده و اولین قانون در مورد حسابداری در دهه 30 نوشته شده و هنوز معتبر است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساختی نیز  25  استان در حادثه سیل اخیر تحت تاثیر قرار گرفته و یکهزار واحد درمانی آسیب دیده و 100 خانه بهداشت یک طبقه نیز در حادثه زلزله سرپل ذهاب تخریب شدند.


کریمی‌نیا با تاکید بر ایجاد تاب آوری در حوزه پدافند غیرعامل گفت: به عنوان مثال، برق کشور ما به شدت مورد تهدید حملات دشمن است. آیا زیرساخت‌های ما برای قطع برق آمادگی دارند؟.
وی با اشاره به تهدیدهای پرتویی به عنوان یکی از محورهای پدافند غیر عامل بیان کرد: نیروگاه ارمنستان در حوزه پرتویی می‌تواند آذربایجان شرقی را هم تهدید کند.
وی متذکر شد: با توجه به افزایش تنوع تهدیدات، پدافند غیر عامل یکی از بحث‌های بسیار مهمی است که بر دفاع غیرمسلحانه تاکید دارد.
وی تاکید کرد: توأم شدن خطر تهدید و آسیب پذیری باعث اختلال آسیب و از کار افتادن یا نابودی یک سیستم می‌شود که در پدافند غیرعامل نیز مورد توجه است.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha